میزان تاثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون چقدر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه امیکرون را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون بر پیشگیری از نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۶۹ هزار کادر درمان را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد دوز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون را بین ۱۵ نوامبر و ۲۰ دسامبر دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن جانسون اند جانسون خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را ۸۵ درصد کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که واکسن‌های تأیید شده کرونا با وجود شیوع گونه امیکرون هنوز هم خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، میزان اثربخشی واکسن کرونای جانسون اند جانسون بالا است، به طوری که در برابر گونه‌های جهش یافته امیکرون و دلتا نیز مقاوم است. مقامات بهداشتی در سراسر دنیا امیدوارند که این واکسن می‌تواند شیوع بیماری کووید -۱۹ در کشورهای توسعه نیافته را کاهش دهد. واکسن جانسون اند جانسون تنها در یک دوز تزریق می‌شود و پس از گذشت چند ماه افراد می‌توانند دوز تقویت کننده آن را دریافت کنند، در حالی که واکسن‌های فایزر و مدرنا در دو دوز تزریق می‌شوند و برای حمل و نگهداری به دمای پایین نیاز دارند.

نتایج این مطالعه در مجله medRxiv منتشر شده است.

کد خبر 546170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.