۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
سربازِ ولایت

دو سال از روزی که بزرگترین فرمانده مبارزه با تروریست‌ها، توسط ترویستی‌ترین ارتش جهان به شهادت رسید می‌گذرد؛ در همه روزهای پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آزادی خواهان بیشتری از سراسر جهان با شخصیت او آشنا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار خانواده سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و تنی چند از هم‌رزمان آن شهید، «صدق» و «اخلاص» را خلاصه و نماد و نمایه مکتب سلیمانی خواندند و با اشاره به الگو شدن شهید حاج‌قاسم سلیمانی در میان جوانان منطقه فرمودند: «سلیمانی عزیز، ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام بود و هست.» ایشان در این دیدار با انتقاد از کسانی که خواسته یا ناخواسته خط دشمن در ترویج دوگانه دروغین «ملت و امت» را دنبال می‌کنند، گفتند: «حاج‌قاسم ثابت کرد که می‌توان ملی‌ترین و در عین‌حال امتی‌ترین بود.»

تشییع میلیونی پیکر شهید قاسم سلیمانی در شهرهای ایران و عراق مصداق خوبی است برای اثبات این مدعا که او شخصیتی ملی و امتی بودند. قرار گرفتن شهید سلیمانی در چنین جایگاهی در نگاه امت و ملت در حالی تحقق یافته است که او خود نیز نقش ویژه‌ای را برای ملت ایران و امت اسلام قائل بوده و بارها اهمیت این نقش را گوشزد کرده است.

شهید قاسم سلیمانی در مهم‌ترین صحبت‌های تاریخ زندگی خود که آن‌ها را در وصیتنامه خود نگاشته است، توافق حول اصول را از شروط باهم بودن و تفکیک مرزها برمی‌شمارد و (اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی) را یکی از این اصول می‌خواند. چنین نگاهی به جایگاه ملت و امت مکرراً در صحبت‌های شهید مورد تاکید قرار گرفته است.

زندگی سراسر جهاد، عشق و فداکاری شهید قاسم سلیمانی در راستای حفظ امنیت کشور و آرامش مردم ایران چهره‌ای دست نیافتی از وی ترسیم کرده و همین خصیصه بی‌نظیر سبب شده، سردار شهید محبوب دل‌ها شود.

سردار سلیمانی محبوب دل‌های مردم بود

علیرضا احساندوست، کارشناس مسائل سیاسی در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: سیزدهم دی ماه به عنوان یک مقطع تاریخی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

به گفته وی، اخلاص در رفتار و گفتار از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود و او را به یک چهره متمایز تبدیل می‌کرد، زیرا همین موضوع باعث شد که او در قلوب مردم ایران و حتی مردم کشور همسایه نفوذ کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه می‌دهد: شهید سلیمانی یک حکیم و علی‌رغم اینکه یک شخصیت نظامی بود، اما همواره در مقابل مردم و محرومان با تواضع رفتار می‌کرد، همین موضوع باعث شد آن شهید بین تمامی مردم محبوب باشد و بدرخشد.

احساندوست یادآورمی‌شود: سردار سلیمانی سرشار از ویژگی‌های منحصر به فرد است، او یک حکیم فهیم بود که توانست در دل مردم ایران، عراق و کشورهای خاورمیانه نفوذ کند.

سردار سلیمانی ولایتمدار بود

محسن نصری، کارشناس مسائل سیاسی هم در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: شهید حاج قاسم سلیمانی ولایتمدار بود و همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست و طبق امر ولایت فقیه رفتار می‌کرد و در این راستا بلافاصله بعد از دستور رهبری در منطقه حاضر شد و به مقابله با گروهک تروریستی داعش پرداخت.

به گفته وی، شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل اینکه خدا را باور کرده بود از دشمن نمی‌ترسید و در این راستا با شجاعت تمام به جهاد در برابر نیروهای داعش رفت و آنها را شکست داد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه می‌دهد: مدیریت جهادی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که لازم است به یک الگو برای مدیران امروز کشور تبدیل شود، شهید سلیمانی شبانه روز برای انقلاب کار کرد و خستگی ناپذیر بود.

نصری یادآور می‌شود: سردار سلیمانی عبد صالح خداوند بود و اخلاص و تقوای او باعث شده بود در قلوب مردم نفوذ کند و به خار چشم مستکبران تبدیل شود.

کد خبر 546137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.