شهید سلیمانی در برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی جلودار بود

فرمانده قدس سپاه گفت: شهید سردار سلیمانی در زمینه های مختلف جلودار بود و یکی از عرصه هایی که وی به صورت برجسته در آن جلودار بود برقراری ارتباط بین میدان و دیپلماسی بود.

به گزارش ایمنا، سردار اسماعیل قاآنی صبح امروز _یکشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از دیپلمات ها و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: سردار سلیمانی ارتباط خوبی بین عرصه میدان و دیپلماسی ایجاد کرد؛ در این عرصه جلودار بود و دفاع کننده از این منطق بود.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت خارجه نیز در دوره های مختلف با شهید سلیمانی در این عرصه همراهی داشته است، گفت: ما با افراد کاری نداریم ممکن است برخی افراد نوساناتی داشته باشند، ولی همواره این هم افزایی و همکاری وجود داشته است.

قاآنی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرزند مکتب امام خمینی (ره) است، گفت: وی موفقیت در صحنه عظیم مقابله با دشمنان را در این می‌دید که این تعامل و هم افزایی به صورت روزمره و مستمر بین میدان و دیپلماسی برقرار باشد و شهید سلیمانی جلودار این پیوند مبارک بود.

وی با بیان اینکه وقتی از مکتب شهید سلیمانی صحبت می کنیم یکی از موضوعات مهم این است کسانی که در فضای دیپلماسی و سیاسی کشور فعالیت می‌کنند با کسانی که در عرصه میدان کار می‌کنند بین آنها این همراهی و هم افزایی وجود داشته باشد و آنها در کنار هم قرار بگیرند، گفت: اینجاست که خداوند به کار برکت می دهد و این پیوندی است که از تهران ایجاد شده و در کشورهای مختلف عمق پیدا کرده است.

قاآنی با بیان اینکه تهران قله مقاومت، انقلاب اسلامی و همگرایی بین بخش های مختلف اسلام است تصریح کرد: اینجا مرکز تقریب است و کسانی مانند شهید سلیمانی جلودار ایجاد این همگرایی و وحدت بوده و در این عرصه با اخلاص و صداقت رفتار کردند. وی در صحنه های مبارزه فقط نگاه سیاسی نداشته گرچه از نگاه عمیق سیاسی نیز برخوردار بود ولی آنچه که باعث می شد وی به میدان بیاید و در عرصه مبارزه با ظلم حاضر شود نگاه اعتقادی بود که از آن برخوردار بود.

فرمانده قدس سپاه با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت شهید سلیمانی و مکتب وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیان ویژگی های مکتب شهید سلیمانی تاکید کردند که در این مکتب دو موضوع صداقت و اخلاص، برجسته و عمده است و در واقع مظهر مکتب شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از بیان خود و مطابق درک خودمان این موضوع را بیان کنیم می توانیم، بگوییم که این دو ویژگی ارزشمند متمرکز در یک واژه است و آن ولایت مداری است. فرد ولایت مدار هم صداقت و هم اخلاص دارد.

قاآنی با بیان اینکه وقتی زندگی رهبران و افرادی را که در راستای ارتقای مکتب ولایت شهید شده اند بررسی می کنیم، شاهد هستیم که زندگی آنها سرشار از ویژگی های ارزشمندی است که در راس آن صداقت و اخلاص است؛ چرا که همه آنها ولایت مدار هستند و مکتب آنها محل پرورش افرادی بوده که صادق بوده و با اخلاص عمل کرده‌اند. در واقع ولایت مداری اوج قله این ویژگی های ارزشمند است و این مسیری است که شهید سلیمانی هم عامل به آن و هم استاد آن بودند.

سردار قاآنی با بیان اینکه دلیل اصلی موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در پرتو نورانیت ولایت حرکت خود را در تمامی زمینه ها تنظیم کرده است، گفت: حرکت در این مسیر بوده که باعث شده این نظام الهی که همیشه از طرف های مختلف مورد هجوم دشمنان بوده - دشمنانی که از قدرتمندترین ابزار مادی برخوردار بوده اند - با پیروزی این هجمه ها را پشت سر بگذارد. در واقع این نورانیت ولایت بوده است که در فراز و نشیب های سخت این نظام را هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه نورانیت وجود سردار سلیمانی در تبعیت محض از ولایت فقیه است و وی خود در وصیت نامه‌اش به صراحت بر اهمیت تبعیت محض از ولایت فقیه تاکید کرده است، افزود: شهید سلیمانی صاحب نظر و دارای فهم و ایده بوده؛ بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق وی را گوش می دادند آفرین می گفتند و این منطق را مورد تحسین قرار می دادند ولی خودش در عین حال تابع محض ولی فقیه بود.

قاآنی گفت: اگر می‌گوییم که طرفدار مکتب شهید سلیمانی هستیم خلاصه آن این است که سرباز رهبر باشیم و مقام معظم رهبری را امام خود بدانیم. مهمترین علت بزرگی شهید سلیمانی این بود که با تمام فهم و ایده ای که داشت تابع محض رهبر معظم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 546089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.