۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

پیش بینی یک رفتار نوسانی بین ۴۷ تا ۵۰ هزار دلار را خواهیم داشت، تا زمانی که بیت کوین بالای ۵۰ هزار دلار تثبیت نشود فرصت ورود مناسبی برای فعالان بازار رمز ارزها نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۷ هزار ۲۲۸ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۷۴۵ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۵۲۲ دلار ۲۳ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۳۶ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۷ سنت.
  • XRP ریپل ۸۴ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۸ دلار ۴۷ سنت.
  • SOL سولنا ۱۷۶ دلار ۱۰ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۱۱۵ دلار ۴۵ سنت.
  • Tera ترا ۹۰ دلار ۴۵ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است، یعنی کف خود را از دست نداده و سقف را نیز نشکسته است و تا زمانی که بین این محدوده است تحلیل پابرجاست. در صورتی که سطح ۴۶ هزار ۵۰۰ تا ۴۷ هزار دلار از دست برود پیش بینی تداوم روند نزولی برای این رمز ارز را خواهیم داشت و تا زمانی که بالاتر از این سطح تثبیت شده است پیش بینی یک رفتار نوسانی بین ۴۷ تا ۵۰ هزار دلار را خواهیم داشت، تا زمانی که بیت کوین بالای ۵۰ هزار دلار تثبیت نشود فرصت ورود مناسبی برای فعالان بازار رمز ارزها نیست. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۲۱%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۴%
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۸۱%
  • دامیننس تتر: ۳.۲۶%
  • دامیننس سولنا: ۲.۵۷%
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۴%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۳%
  • دامیننس ترا: ۱.۵۱%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

رئیس سابق صرافی رمزارز Wex در لهستان آزاد شد

دیمیتری واسیلیف (Dmitry Vasiliev)، مدیر اجرایی سابق صرافی ارزهای دیجیتال روسی وکس (Wex)، اوایل ماه گذشته از بازداشت در ورشو آزاد شد. رئیس سابق پلتفرم معامله رمزارز که اکنون از بین رفته است، از آن زمان به روسیه بازگشته است، در حالی که مراحل دادگاه علیه او در لهستان همچنان ادامه دارد.

دادگاه لهستان استرداد مدیر اجرایی Wex به قزاقستان را رد کرد

مقامات لهستان دیمیتری واسیلیف، مردی را که در رأس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال روسیه، Wex بود، آزاد کردند. این مرد ۳۴ ساله اهل بلاروس در ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) در فرودگاه ورشو در ابتدا برای مدت ۴۰ روز بازداشت شد اما تقریباً چهار ماه در زندان به سر برد.

واسیلیف به پورتال خبری تجاری روسی RBC گفت که در ۷ دسامبر (۱۶ آذر) به او اجازه داده شد که آنجا را ترک کند و از آن زمان به روسیه که در آنجا اقامت دارد بازگشته است. وکیل لهستانی وی همچنین توضیح داد که دادگاه استرداد وی به قزاقستان را رد کرده است اما هنوز تصمیم نهایی در مورد پرونده وی اتخاذ نشده است.

مدیر سابق Wex پس از ناپدید شدن ۴۵۰ میلیون دلار از حساب‌های مرتبط با صرافی دستگیر شد. به گزارش روزنامه لهستانی Gazeta Wyborcza، مدیریت صرافی مسئول از دست دادن پولی است که به شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله لهستان و سایر کشورها تعلق دارد.

Wex در سپتامبر ۲۰۱۷( شهریور ۱۳۹۶) راه اندازی شد و به عنوان جانشین صرافی بدنام BTC-e در نظر گرفته می‌شود. صرافی BTC-e اوایل همان سال، پس از بازداشت یکی از اپراتورهای ادعایی خود، الکساندر وینیک (Alexander Vinnik)، در یونان، که براساس حکم ایالات متحده دستگیر شد، فعالیت خود را متوقف کرد.

دادستان‌های آمریکایی متخصص IT روسی را به پولشویی تا سقف ۹ میلیارد دلار از طریق BTC-e متهم کردند. او در دسامبر گذشته توسط فرانسه به پنج سال زندان محکوم شد. مقامات قضائی فرانسه نیز استرداد او به روسیه را رد کردند، جایی که او در جرایم دیگر دست دارد.

دیمیتری واسیلیف نیز در تابستان ۲۰۱۹ به درخواست اینترپل در رابطه با پرونده جنایی علیه وی در قزاقستان که در آنجا به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است، در ایتالیا بازداشت شد. سپس، در آگوست همان سال، مقامات ایتالیایی واسیلیف را علیرغم ادامه دادرسی کیفری علیه وی در تعدادی از کشورهای دیگر مانند روسیه، بلاروس و چین آزاد کردند.

در ماه سپتامبر، گزارش‌ها نشان داد که 100 ETH از کیف پول Wex برداشته شده است، اولین جابجایی وجوه در سه سال گذشته. باقی مانده 9916 ETH، به ارزش ۳۰ میلیون دلار در آن زمان، نیز چند روز بعد به یک آدرس جدید منتقل شد. در نوامبر، وزارت کشور روسیه، MVD، متهم شد که به درخواست قربانیان صرافی برای توقیف دارایی‌های آن عمل نکرده است.

دو NFT کپی‌برداری‌شده از مجموعه بورد ایپ از بازار اوپن‌سی حذف شدند

در میان هیاهوی بازار توکن‌های غیرمثلی، به‌تازگی دو مجموعه NFT با نام‌های «PHAYC» و «PAYC» عرضه شده‌اند که نسخه‌های تقریباً مشابه یا کپی‌برداری شده از NFTهای اصلی بورد ایپ یاچ کلاب هستند. بازار اوپن‌سی هم این NFTها را به‌دلیل نقض قوانین کپی‌رایت، از بازار حذف کرده است. این دو پروژه در توئیتر و در رابطه با اینکه کدام توکن اول طراحی شده است نیز بحث‌های زیادی داشته‌اند. تا به امروز، بورد ایپ یاچ کلاب و NFT دیگری با نام کریپتوپانکس، دو توکن غیرمثلی محبوب در دنیا بوده‌اند.

ستاره برنامه تلویزیونی آمریکایی استراتژی معاملاتی خود را فاش کرد

کوین اولری، تاجر و سیاست‌مدار کانادایی و ستاره برنامه تلویزیونی شارک تَنک، استراتژی سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال و نام توکن‌هایی که دارد را به اشتراک گذاشت. او همچنین درباره حباب‌های بازار ارز دیجیتال، تنوع آنها، مقررات این بازار و اینکه چرا فکر می‌کند NFTها از بیت‌کوین پرسودتر خواهند شد، صحبت کرد. کوین اولری گفته است اتریوم را به بیت کوین ترجیح می‌دهد زیرا بیشتر تراکنش‌ها و سرویس‌های مالی روی این بلاک چین انجام می‌شوند. اولری همچنین مطرح کرد که بیشترین سبد او را اتریوم تشکیل می‌دهد.

همکاری دنیای ورزش و ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید

دنیای ورزش در سال گذشته به محلی برای نمایش سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال تبدیل شد. ارزهای دیجیتال و ورزش در سال ۲۰۲۱ به تأثیرگذاشتن روی یک‌دیگر ادامه دادند و هم‌افزایی بین این دو صنعت در چندین زمینه کاملاً مفید بود. ارتباط بین دنیای ورزش و ارزهای دیجیتال و فناوری‌های بلاک چین در چند سال گذشته به آرامی در حال گسترش بود و در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید. سال گذشته در بسیاری از زمین‌های بسکتبال آمریکا و زمین‌های فوتبال اروپا، تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال به‌وضوح به چشم می‌خورد. از دیگر همکاری‌ها می‌توان به حمایت‌های مالی، تبلیغ برای صرافی‌ها و پلتفرم‌های پرداختی، معرفی NFTها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

توسعه‌دهندگان شیبا اینو از راه‌اندازی داگی دائو برای پاداش دهی خبر دادند

توسعه‌دهندگان پروتکل ارز دیجیتال شیبا اینو در روز ۳۱ دسامبر و درست پیش از پایان سال ۲۰۲۱، راه‌اندازی داگی دائو (Doggy DAO) به منظور پاداش دادن به کاربران شیبا اینو را اعلام کردند. تیم توسعه‌دهنده این میم کوین درباره راه‌اندازی این سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) می‌گوید که پروژه شیبا همیشه روی کار در جهت تمرکززدایی متمرکز بوده است.

در اطلاعیه تیم شیبا اینو آمده است: «داگی دائو در یک رویکرد متریک مرحله به مرحله و فازبندی شده منتشر خواهد شد. این امر به جامعه شیبا اجازه می‌دهد تا نیازها و الزامات پروژه را درک کند و در عین حال، به امکاناتی که این اکوسیستم برای جامعه ما به ارمغان می‌آورد نیز توجه کند.»

همچنین در ادامه گفته شده که فاز اول داگی دائو، قدرت بلاواسطه را در اختیار جامعه قرار می‌دهد تا تصمیم بگیرد که کدام پروژه‌های ارز دیجیتال و جفت ارزها در شیباسواپ ووف پولز (Shibaswap WOOF Pools) باشند و پاداش‌ها چگونه بین آن‌ها توزیع شود.

یورش مقامات نظارتی به صرافی‌های ارز دیجیتال در هند

طبق گزارش‌ها، اداره کل اطلاعات مالیات کالاها و خدمات (DGGI) روز شنبه به دفتر صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال در سراسر این کشور حمله کرده است. خبرگزاری آنی (ANI) به نقل از منابع رسمی دراین‌باره گفته است: «حدود نیمی از دفاتر ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال جستجو شده و اداره کل اطلاعات سازمان مالیات کالاها و خدمات توانسته از این طریق، فرار گسترده مالیاتی را شناسایی کند.»

به گفته این منابع، مقامات در حال بررسی صرافی‌های کوین‌سوییچ کیوبر، کوین‌دی‌سی‌اکس، بای‌یوکوین و یونوکوین هستند. این نشریه اعلام کرده است که این نهاد نظارتی توانسته در این عملیات ۹.۴ میلیون دلار فرار مالیاتی شناسایی کند.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۰.۵۰ درصدی بیت کوین

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin360.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 546070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.