درگیری مسلحانه در جمعه بازار یاسوج

خواستگار هزار چهره بی‌آبرویی می‌کرد، انفجار مرگبار گاز پیک نیکی، شب چله پایان کینه قدیمی، مرگ مرد خارجی در چاه ۱۳ متری، عمل شیطانی به دختر مشهدی به بهانه ماساژدرمانی، درگیری مسلحانه در جمعه بازار یاسوج را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار کیقباد مصطفایی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در پی وقوع یک نزاع دسته جمعی که منجر به اقدامات هنجارشکنانه در ۲۸ آذر ماه امسال در خیابان کنار جمعه بازار یاسوج اتفاق افتاد موضوع در فضای مجازی و کشور انعکاس پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شد و احساس امنیت را خدشه‌دار کرد، افزود: پیگیری عاملان این نزاع دسته جمعی در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار گرفت و خوشبختانه با اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی در یک اقدام ضربتی دو نفر از عاملان اصلی این نزاع دسته جمعی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اقدامات هنجارشکنانه و تهدیدکننده امنیت عمومی خط قرمز پلیس است و عاملان این نوع اقدامات با حمایت قانون و پیگیری ویژه پلیس در کمترین زمان ممکن پیگیری و برخورد می‌شود.

وی اظهار کرد: جوانان آستانه تحمل خودشان را بالا برده و قبل از اینکه دست به وسایل دفاع شخصی ببرند فکر عواقب آن را بکنند، زیرا نتیجه آن چیزی جز ندامت و پیشمانی نخواهند داشت. گرچه افراد دستگیر شده در نزاع دسته جمعی جمعه بازار یاسوج هم اکنون از کار خود پشیمان هستند اما باید تاوان و عواقب رفتار هنجارشکنانه خود بدهند.

خواستگار هزار چهره بی‌آبرویی می‌کرد

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا استان زنجان، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در پیج‌های اینستاگرامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ضمن توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، معترف شد از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با قربانیان آشنا شده و پس از جلب اعتماد آنها به بهانه آشنایی و ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با تهدید به انتشار آن، قصد اخاذی را داشته که توسط پلیس فتا استان زنجان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه تصاویر و اطلاعات خصوصی خود را در گوشی همراه نگهداری نکرده از اشتراک‌گذاری و ارسال هرگونه اطلاعات خصوصی به افراد غریبه در فضای مجازی خودداری کنند.

سرهنگ آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انفجار مرگبار گاز پیک نیکی

ارتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، اظهار کرد: انفجار سیلندر کوچک گاز (پیک نیکی) در یک خانه باغ شهر دمق از توابع شهرستان رزن، منجر به مرگ مردی ۴۴ ساله شد. متوفی در یکی از خانه باغ‌های حوالی شهر دمق مشغول استفاده از این سیلندر گاز بوده که انفجار سیلندر گاز موجب بروز آتش‌سوزی در این خانه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نامبرده به دلیل شدت انفجار و سوختگی ناشی از آتش‌سوزی جان خود را از دست می‌دهد، افزود: ۱۳ نفر طی هشت ماه نخست امسال در استان همدان بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (هشت ماه نخست سال ۹۹) حدود ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کمالی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از لوازم گازسوز و گرمایشی، ادامه داد: استفاده از وسایل استاندارد، گازرسانی ایمن و همچنین استفاده از سامانه‌های هشدار دهنده اعلام حریق از جمله اقدامات مؤثر برای پیشگیری از بروز این قبیل حوادث است.

شب چله پایان کینه قدیمی

مرد جوان لحظاتی پیش از حضور مأموران و امدادگران اورژانس پزشکی در خون خود غلتیده بود. مأموران انتظامی به محل رسیدند و پس از اینکه مشخص شد، حادثه یک جنایت از پیش تعیین شده است، موضوع را به تیم جنایی دادسرای مشهد اعلام کرده، پرونده را تحویل بازپرس ویژه قتل دادند و تکنیسین‌های اورژانس نیز پیکر مقتول را به بیمارستان منتقل کردند.

تنها شاهد جنایت خونین مردی جوان بود که در مرگ برادر جوان مویه می‌کرد و خودش را می‌زد. او با دیدن قاضی صادق صفری بازپرس جنایی، اعلام کرد که عده‌ای برادرش را از راه دور هدف گلوله قرار داده و پس از افتادن او از صحنه متواری شده‌اند. شاهدان دیگر نیز مو به مو گفته‌های او را تأیید می‌کردند و از وجود چندین نفر با خودرو سواری سخن می‌گفتند که پس از جنایت متواری شده‌اند.

پیگیری اولیه قضائی نشان داد که مقتول با هویت معلوم، جوانی زیر ۳۰ سال بوده که در یک قرار نزاع خیابانی کشته شده است. پس از انجام اقدامات قانونی و انتقال پیکر مقتول به بیمارستان، برادر متوفی به دادسرا فراخوانده شد تا جزئیات این پرونده را تشریح کند. بر اساس اظهارات برادر مقتول، او از سال‌ها قبل با تعدادی جوان دیگر اختلافاتی داشته‌اند که چندین بار هم منجر به برخورد حضوری شده است. آنها برای تسویه حساب چندین بار با یکدیگر قرار دعوا می‌گذارند اما هر بار به دلایلی این اتفاق نمی‌افتد.

در حالی که با گذشت زمان هر روز تنوره این نزاع داغ‌تر می‌شد، یک روز مانده به پایان پاییز بالاخره این افراد در بولوار میامی و اطراف یک میدان مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند. این در حالی بود که این فرد برای اینکه تنها نباشد و قوت قلبی داشته باشد، از برادرش می‌خواهد که او را همراهی کند.

در این ماجرا در مقابل که شش نفر بوده‌اند، به محض اینکه از خودرو پیاده می‌شوند، یکی از آنها به سمت دو برادر شلیک می‌کند و این تیر اختلاف بر جمجمه برادری که فقط برای کمک آمده بود می‌نشیند و او را می‌کشد. در ادامه این فرد که دچار ضربه مغزی شده بود، بخشی از اعضای پیکرش نیز به بیماران نیازمند اهدای عضو می‌شود.

با دستور مقام قضائی تحقیقات درباره شناسایی متهمان آغاز می‌شود. کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با هماهنگی قاضی صفری، موفق به شناسایی هویت تمام افراد حاضر در این نزاع می‌شوند. در گام بعدی نیز با شناسایی مخفیگاه متهمان تمام ۶ نفری که در این حادثه نقش داشته‌اند دستگیر می‌شوند.

با دستگیری همه متهمان این پرونده، آنها مدعی شدند با توجه به اینکه زمان حادثه یک روز پیش از شب چله بوده است، هیچ کدام در مشهد نبوده‌اند و برای مهمانی به شهرستان رفته‌اند اما بررسی‌های فنی نشان داد که نه تنها این افراد در آخر آذر به هیچ شهرستانی نرفته‌اند، بلکه همه در مشهد بوده و از قضا در محل درگیری هم حاضر بوده‌اند. متهمان که متوجه شدند نمی‌توانند با ادعاهای کذبشان مقام قضائی را فریب دهند، به ناچار نقش خود در نزاع را پذیرفتند و علت آن را هم خصومت‌های شخصی و قدیمی اعلام کردند.

با وجود روشن شدن نقش این افراد در قرار منجر به جنایت، هیچ کدام از آنها تاکنون مسئولیت شلیک را بر عهده نگرفته است. این در حالی است که تحقیقات فنی نشان می‌دهد که یکی از این افراد عامل شلیک بوده است. با این همه تحقیقات از متهمان با دستور بازپرس جنایی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفته و به زودی راز این جنایت نیز گشوده می‌شود.

مرگ مرد خارجی در چاه ۱۳ متری

مسعود عبدی، مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ قم، اظهار کرد: ساعت ۱۰:۵۹ دوازدهم دی‌ماه با اعلام حادثه سقوط یک تن در عمق ۱۳ متری چاه فاضلاب در محل استراحتگاه کارگران مترو روبه‌روی باب‌المعصومه جمکران بلافاصله یک دستگاه آمبولانس برای نجات فرد حادثه دیده به محل اعزام شد.

به گفته مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ قم فرد حادثه دیده کارگر ۵۲ ساله و از اتباع افغانستان بود که متأسفانه پیکر بی‌جانش با تلاش عوامل آتش‌نشانی به بیرون چاه منتقل شد و به عملیات احیا نرسید.

عمل شیطانی به دختر مشهدی به بهانه ماساژ درمانی

دختر ۱۹ ساله که در پی یافتن درمانی برای رفع چروک یا کبودی زیر چشم بود با شماره ثبت شده در آگهی تبلیغاتی تماس گرفت، اما پاسخگوی آن سوی خط پسر جوانی بود که در فضای مجازی تله کثیفی پهن کرده بود تا با ترفندی شیطانی، دختران جوان را به دام اندازد. طولی نکشید که پسر جوان به حضور مادرش در سالن آرایشگاه اشاره کرد و به «ع» اطمینان داد که او عمل ماساژ درمانی را در یک سالن آرایشگاه زنانه انجام می‌دهد که مادرش و همکار خانم نیز در آن مکان مشغول کار هستند.

پس از این مکالمه تلفنی کوتاه، قرار ماساژ درمانی گذاشته شد و دختر ۱۹ ساله روز بعد به بولوار صیاد شیرازی رفت تا سالن آرایشگاه مذکور را پیدا کند. چند دقیقه بعد او زنگ سالن زیبایی را به صدا درآورد و داخل آرایشگاه شد. همه چیز عجیب به نظر می‌رسید. هیچ خبری از متصدیان یا مشتریان آرایشگاه نبود. فضای سکوت، موجی از دلهره و نگرانی را ایجاد کرد.

دختر جوان که اضطراب و استرس وجودش را فراگرفته بود ناگهان با پسر ۲۷ ساله‌ای روبه‌رو شد که خود را «م» معرفی می‌کرد. پسر جوان در یک لحظه در سالن زیبایی را قفل کرد و به سوی دختر ۱۹ ساله آمد. حالا دیگر دختر جوان فهمیده بود که در تله کثیف شیطانی افتاده است. از شدت ترس به خود می‌لرزید و به اطراف می‌نگریست تا راه فراری بیابد ولی دیگر دیر شده بود و فریادهایش را هم کسی نمی‌شنید. او در چنگ شیطان اینترنتی دست و پا می‌زد تا خود را از تعرض برهاند ولی جوان شیطان صفت رهایش نمی‌کرد تا این که بالاخره، مورد آزار و اذیت وحشیانه قرار گرفت و با حالتی زننده، راهی منزل خود شد.

او از شدت شرم نمی‌توانست چیزی به مادرش بگوید اما ناگهان بیهوش روی زمین افتاد و به حالت اغماء رفت. اعضای خانواده دختر که هنوز از وقوع حادثه وحشتناک، اطلاعی نداشتند سراسیمه او را به بیمارستان رساندند. حال دختر جوان هر لحظه رو به وخامت می‌گذاشت که کادر درمانی وارد عمل شدند و او را بستری کردند اما آن چه پزشکان بیان می‌کردند برای خانواده «ع» باورپذیر نبود.

دختر ۱۹ ساله وضعیت وخیمی داشت و نمی‌توانست کلامی بر زبان آورد. مادر این دختر با شنیدن حادثه آزار و اذیت، گویی دنیا روی سرش ویران شد. اشک‌هایش سرازیر بود و حیران و نگران به این سو و آن سو می‌دوید تا شاید دخترش را از این وضعیت خطرناک نجات دهد. در پی وقوع این حادثه تأسف بار، ماجرا به پلیس گزارش شد و پرونده در دایره جرایم مهم پلیس آگاهی خراسان مورد رسیدگی قرار گرفت.

با صدور دستوری از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، گروه زبده‌ای از کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه سلطانیان رئیس اداره جنایی، وارد عمل شدند و به تحقیق درباره این حادثه شیطانی پرداختند. با لو رفتن ماجرای تبلیغات ماساژ درمانی در فضای اینستاگرام، هویت «م» (جوان متهم به آزار دختر جوان) برای پلیس آشکار شد و از سوی دیگر با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، این پرونده به طور مستقیم به شعبه یکم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال و زیر نظر قضات با تجربه دادگاه کیفری زیر ذره‌بین قضاوت قرار گرفت. کارآگاهان با صدور دستوری ویژه از سوی قاضی صبوری نسب عملیات ردزنی «م» را آغاز کردند و او را در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.

این متهم پس از اعتراف به کشاندن دختر جوان به آرایشگاه زنانه با ترفند ماساژ درمانی و با صدور قرار قانونی از سوی دادگاه روانه زندان شد تا تحقیقات بیشتری برای کشف زوایای پنهان این پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی صورت گیرد.

کد خبر 546054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.