سوخت مازوت در مشهد ممنوع شود

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مصرف مازوت باید در نیروگاه‌های اطراف مشهد ممنوع شود، گفت: در مشهد بالغ بر ۳۰۰ روز وارونگی دمایی داریم که معمولاً در فصل سرد سال باعث تشدید سریع غلظت آلاینده‌ها و وضعیت هشدار آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالله ارجائی شیرازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" سلام به همه مخصوصاً غیر مشهدی‌ها، آلودگی هوا یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی مشهدالرضا علیه السلام است.

وضعیت اصلاً خوب نیست تا جایی که مجموع روزهایی که هوای مشهد از ابتدای سال تا امروز پاک بوده خیلی کم است.

آلودگی هوای مشهد منشأهای مختلفی داره، بر اساس نتایج برخی از مطالعات علمی در شرایط معمول، حدود ۲۰ درصد از کل آلاینده‌های هوای شهر امام رضا (ع) مربوط به نیروگاه‌های تأمین برق، بخصوص نیروگاه توس است. که البته این مقدار به کیفیت سوخت مصرفی بستگی دارد.

متأسفانه در حال حاضر، علی رغم اثرات وحشتناک آلودگی هوا بر سلامت مردم، استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه همچنان ادامه داره و باعث تشدید آلایندگی میشه.

از طرفی موقعیت شهر مشهد و جهت باد قالب طوریه که این آلودگی بر سطح شهر پخش می‌شه.

اون چیزی که مردم را بیشتر ناراحت کرده اینه که شنیده شده نیروگاه‌های شهرهای دیگه مثل اصفهان، قزوین و… که اتفاقاً به پالایشگاه تولید مازوت نزدیک‌تر هم هستند. از این موضوع معاف شده‌اند یا سهم آن‌ها از مصرف مازوت ناچیزه.

ما در مشهد بالغ بر ۳۰۰ روز وارونگی دمایی داریم. که معمولاً در فصل سرد سال، باعث تشدید سریع غلظت آلاینده‌ها و وضعیت هشدار آلودگی هوا میشه.

یعنی واقعاً دیگه جایی برای مازوت سوزی نداریم.

من از همه دوستان تهرانی و غیر تهرانی درخواست دارم که فکری بردارند و مصرف مازوت در نیروگاه‌های اطراف مشهد را ممنوع کنند."

کد خبر 546030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.