شهردار: ساخت و سازهای غیرمجاز در محمدشهر به صفر نزدیک شده است

شهردار محمدشهر کرج گفت: با تشدید طرح‌های نظارتی و پایشی روند ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر به صفر نزدیک شده است.

به گزارش ایمنا، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: اکنون پرونده ساخت و سازهای غیر مجاز سال‌های گذشته در کمیسیون ماده ۱۰۰ در دست بررسی است که تخلفات ساخت و ساز در قالب حکم تخریب یا صدور مجوز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برخی از ساخت و سازها در این شهر به ناکارآمدی طرح تفصیلی بر می‌گردد که بازنگری در طرح تفصیلی از اولویت‌های کاری سال آینده است.

شهردار محمدشهر با بیان اینکه طبق قانون مجوز ساخت و ساز در برخی مناطق محمدشهر تا ۶ طبقه داده می‌شود و برای بیشتر از به اخذ مجوز ماده پنج نیاز است، خاطرنشان کرد: اکنون سه پروژه نیمه تمام شامل سوله مدیریت بحران، یک مجتمع خانه سلامت و ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی داریم که تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی به موضوع ممیزی املاک، معابر و اصناف محمد شهر اشاره کرد و ادامه داد: اکنون طرح ممیزی در حال به‌روزرسانی است چرا که با گذشت ۱۳ سال هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

حسن‌زاده ادامه داد: طبق قانون باید هر پنج سال یک بار، املاک، باغات، معابر و اصناف هر شهر ممیزی شود اما این طرح در سال‌های گذشته در محمدشهر مغفول مانده است.

شهردار محمدشهر با تاکید بر اینکه باید داشته‌های شهر هر پنج سال یک بار بررسی شود تا بتوان برای توسعه زیر ساخت‌های آن اقدام کرد، تصریح کرد: طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهر را با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیش خواهیم برد و در این زمینه برای مشارکت در طرح‌های تجاری، اداری و کاربری‌های دیگر به زودی فراخوان خواهیم داد.

حسن‌زاده، یکی دیگر از اقدامات را بازنگری در طرح جامع محمدشهر برشمرد و افزود: ۱۰ سال از زمان طرح جامع این شهر گذشته و اکنون با کمک اداره کل راه و شهرسازی در حال فعالیت برای ایجاد تغییر در این طرح هستیم و قرار است تا اوایل سال آینده طرح جامع محمدشهر به‌روزرسانی و ابلاغ شود.

وی به بالا بودن میزان تولید زباله در محمد شهر اشاره و با بیان اینکه روزانه حدود ۸۰ تن زباله در این شهر جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: انتظار مدیریت شهری از ساکنان محمدشهر همکاری در قراردادن زباله‌ها در ساعت مقرر در بیرون از خانه و مکان‌های تجاری است تا مأموران شهرداری بتوانند به موقع زباله‌ها را جمع‌آوری و به مکان انباشت آنها انتقال دهند.

شهردار محمدشهر از شهروندان درخواست کرد: هر شب تا ساعت ۲۱ زباله‌ها را بیرون خانه‌ها قرار دهند تا مشکلات زیست محیطی به وجود نیاید.

منبع: ایرنا

کد خبر 545959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.