بهترین زمان دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زمانی که دوره اولیه واکسیناسیون در سه ماهه سوم بارداری انجام شود، میزان آنتی‌بادی در هنگام زایمان بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که زنان باردار واکسن کرونا را دریافت کنند، نتایج مطالعات پیشین نشان می‌دهد که خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان زنان باردار بیشتر است. علاوه بر این، بیماری کووید -۱۹ خطر تولد زودرس، مرده‌زایی و دیگر پیامدهای نامطلوب برای نوزادان را افزایش می‌دهد.

واکسن کرونا از زنان باردار در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند و باعث تولید آنتی‌بادی‌هایی می‌شود که از جفت عبور می‌کند تا پس از زایمان در خون نوزاد گردش کنند. تاکنون شواهدی مبنی بر عوارض جانبی نامطلوب واکسن کرونا بر مادران یا نوزادانشان ارائه نشده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی بهترین زمان دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری مطالعه جدیدی انجام دادند و یک هزار و ۳۵۹ زن باردار را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد حداکثر شش هفته قبل از بارداری واکسن کرونا را دریافت کرده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زمانی که دوره اولیه واکسیناسیون در سه ماهه سوم بارداری انجام شده باشد، میزان آنتی‌بادی‌ها در هنگام تولد بیشتر می‌شود.

به گفته محققان، اگر واکسیناسیون در اوایل بارداری یا حتی چند هفته قبل از بارداری انجام شده باشد؛ میزان آنتی‌بادی در هنگام زایمان هنوز بالا است و خطر بروز بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا می‌کند. متخصصان معتقدند که تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا در اواخر بارداری می‌تواند سطح آنتی‌بادی را بالاتر ببرد.

کد خبر 545950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.