مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان‌های صورتی جهان

مسجد نصیرالملک به دلیل کاشی‌های صورتی رنگ زیادی که در داخل آن به کار رفته است، لقب "مسجد صورتی" را به خود اختصاص داده است و به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های صورتی جهان شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعداد کمی از افراد سواحل، دریاچه‌ها یا حتی ساختمان‌های تاریخی را با سایه‌های صورتی مرتبط می‌دانند، اما این جاذبه‌های صورتی ارزش دیدن دارند! در ادامه دیدنی‌ترین مکان‌های صورتی جهان از ساحل صورتی رویایی در باهاما، پارک صورتی در ژاپن، مسجد نصیرالملک ایران تا یک قلعه صورتی کم‌رنگ در اسکاتلند را به شما معرفی می‌کنیم:

دریاچه‌های لاس کلوراداس، مکزیک

وقتی به تصاویر دریاچه‌های نمک صورتی رنگ در شبه جزیره یوکاتان نگاه می‌کنیم، باور کردن این پدیده سخت است، اما نزدیک به ۷۰ هزار پست اینستاگرامی گواه این جاذبه شگفت‌انگیز است. میکروارگانیسم‌ها، جلبک‌های قرمز، میگوهای آب نمک و پلانکتون‌ها، عامل ایجاد این رنگ خارق‌العاده هستند. لاس کلوراداس در اسپانیایی به معنی "رنگین" است. در واقع " لاس کلوراداس" نام یک دهکده کوچک ماهیگیری در مکزیک است و مجموعه‌ای از دریاچه‌های صورتی نزدیک این دهکده خودنمایی می‌کند. زمانی که آب دریاچه به میزان شوری خاصی می‌رسد، رنگدانه‌های قرمز در جلبک‌های این دریاچه‌ها جمع شده و پس از تبخیر شدن با آب، رنگ دریاچه زیر نور خورشید، صورتی به نظر می‌رسد.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

پارک تاکینو، ژاپن

از اوایل ماه مه تا اوایل ژوئن، پارک تاکینو ژاپن پوشیده از خزه‌های صورتی روشن است. گل‌های ریز شیبازاکورا تقریباً کل محوطه پارک را پوشانده است و منظره‌ای منحصر به فرد ایجاد می‌کند که مانند یک کارت پستال زیبا به نظر می‌رسد. این دشت‌های زیبا در قسمت پایین ناحیه‌ای کوهستانی قرار گرفته که با شکوفه‌های گل پوشیده می‌شود و یک مکان صورتی رنگ را در ذهن تداعی می‌کند.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

هوا محل، هند

هوا محل که به عنوان "کاخ بادها" شناخته می‌شود، یک شاهکار معماری در شهر جیپور در شمال هند است. این قصر یکی از جالب‌ترین کاخ‌های جهان محسوب می‌شود و به خاطر اینکه در ساخت آن مواد خاصی به کار رفته، صورتی رنگ است. این ساختمان پنج طبقه در سال ۱۷۹۹ توسط مهاراجه آن زمان از ماسه سنگ قرمز و صورتی ساخته شد. این کاخ صورتی دارای تعداد زیادی بالکن و ۹۵۳ پنجره تزئین شده است. قصر صورتی با نمای زیبا و متفاوت خود به یکی از جاذبه‌های گردشگری هند تبدیل شده است.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

ساحل شن‌های صورتی، باهاما

یکی از زیباترین سواحل باهاما و دریای کارائیب، ساحل شن‌های صورتی در جزیره هاربر است. این ساحل صورتی کم رنگ که تقریباً ۵ کیلومتر طول دارد، رنگ خود را مدیون حشرات مرجانی میکروسکوپی است. غواصی، شنا و اسب‌سواری از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران در این ساحل محسوب می‌شود و به علت اینکه شن‌های ساحلی دمای پایین دارند، آنها می‌توانند بدون نیاز به کفش روی شن‌ها راه بروند.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

دریاچه نمک صورتی تورویجا، اسپانیا

در وسط منطقه آلیکانته در جنوب شرقی اسپانیا، یک دریاچه نمک صورتی منحصر به فرد با مساحت ۱۴۰۰ هکتار قرار دارد. رنگ این دریاچه به هالوباکتریوم و نوع کمیاب ریز جلبک‌ها نسبت داده می‌شود که در آب بسیار شور زندگی می‌کنند. در طول مهاجرت پرندگان، دریاچه‌های نمک تورویجا منزلگاه بیش از دو هزار فلامینگو است.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

ساحل اسپیاگیا، ساردینیا

سواحل صورتی رنگ زیبایی در قاره اروپا وجود دارد که توجه گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. ساحل اسپیاگیا در جزیره‌ای به مساحت ۱.۶ کیلومتر مربع با نام بودلی، در شمال ساردینیا قرار دارد. علت رنگ این ساحل، کریستال‌ها، فسیل‌های خرد شده و مرجان‌های دریای مدیترانه است و به دلیل رنگ خود نام اسپیاگیا یا ساحل صورتی را به خود اختصاص داده است. از آنجا که بسیاری از شن‌های این ساحل توسط گردشگران برداشته شده است، بازدید عموم افراد از آن ممنوع است و علاقه‌مندان می‌توانند با قایق سفر کرده و ساحل را از روی آب تماشا کنند.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

مسجد نصیرالملک، ایران

مسجد نصیرالملک را به دلیل کاشی‌های صورتی رنگ زیادی که در داخل آن به کار رفته است، "مسجد صورتی" نیز می‌نامند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که مسجد را با چشمان خود ببینید، توصیه می‌شود صبح‌ها از آن دیدن کنید؛ هنگامی که خورشید از میان پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ می‌درخشد و منظره‌ای نورانی را بر روی ستون‌ها و فرش‌ها ایجاد می‌کند. این مسجد یکی از آثار تاریخی باشکوه شیراز است که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. مسجد نصیرالملک به دلیل معماری بسیار زیبا و با ظریف خود به عنوان یکی از شاهکارهای معماری دوره قاجار شناخته می‌شود.

مسجد ایرانی در بین دیدنی‌ترین مکان های صورتی جهان

دریاچه هیلیر، استرالیا

دریاچه نمک صورتی هیلیر در جزیره کوچکی در غرب استرالیا قرار دارد قدمت آن به ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. به دلیل محافظت از طبیعت، راه‌های بسیار کمی برای دسترسی به این دریاچه وجود دارد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که این منظره دیدنی را از درون هواپیما ببینید، تضاد دریاچه صورتی در برابر اقیانوس آبی در برابر چشمانتان خودنمایی خواهد کرد. برخلاف سایر پدیده‌های طبیعی صورتی که در اینجا ذکر شده است، دقیقاً مشخص نیست که چرا دریاچه هیلیر این رنگ خارق‌العاده را دارد، اما به عنوان یکی از جاذبه‌های زیبا، نظر گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند.

کد خبر 545855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.