مناطق کم سرعت؛ علت بهبود کیفیت هوا در برلین

مقامات محلی برلین اعلام کردند اخیراً پروژه آزمایشی برای معرفی مناطق کم سرعت در مناطق خاصی از شهر که به نام «تمپو ۳۰» نیز شناخته می‌شود، تاکنون موفقیت‌های چشمگیری را به ارمغان آورده است؛این مناطق با هدف کاهش آلودگی هوا ناشی از ترافیک ایجاد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این پروژه در سال ۲۰۱۷ آغاز و بر اساس آن محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت برای پنج جاده اصلی شهر اجرا شد. علی‌رغم موفقیت‌آمیز بودن پروژه در چهار مسیر از پنج منطقه تعیین شده، مقامات محلی اعلام کردند که محدودیت سرعت در هر پنج مسیر باقی خواهد ماند.

در ابتدا، این امر باعث ترافیک فزاینده، ازدحام خیابان‌های کوچک‌تر و فرعی مجاور و زمان طولانی‌تر حمل و نقل عمومی شد. با این حال، پس از برخی تنظیمات فنی در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و افزایش تعداد وسایل نقلیه در مسیر، وضعیت عادی شد.

 مناطق کم سرعت؛ علت بهبود کیفیت هوا در برلین

کل پروژه برای اداره محیط زیست ۸۵۰ هزار یورو و برای ترابری بی‌وی‌جی آلمان، اپراتور حمل و نقل عمومی برلین، ۶۵۰ هزار یورو برای تدارک وسایل نقلیه اضافی هزینه داشت.

طبق تحقیقات انجام شده بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، برنامه تمپو ۳۰ در کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید نیتروژن (NO2) در چهار مورد از پنج منطقه مورد نظر موفق بوده است. این کاهش در مقایسه با جاده‌های ۵۰ کیلومتر در ساعت در برلین اندازه‌گیری می‌شود و نتایج نشان‌دهنده راندمان بالاتر خودروها در سال‌های اخیر است.

سالانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر در اروپا به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. همانطور که در مطالعه‌ای که در اوایل سال جاری در Lancet منتشر شد، می‌توان با نگه داشتن آلودگی هوا زیر سطح توصیه شده سازمان بهداشت جهانی، از بخش بزرگی از این موارد جلوگیری کرد. کاهش سطح ذرات معلق هوا با قطر ۲.۵ میکرومتر و NO2 می‌تواند از بیش از ۵۰ هزار مرگ و میر در سال جلوگیری کند.

 مناطق کم سرعت؛ علت بهبود کیفیت هوا در برلین

کد خبر 545827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.