تفاهم‌نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی میان بانک مسکن و وزارت صمت امضا شد

تفاهم‌نامه استعلام صورتحساب الکترونیکی برای ارائه تسهیلات و خدمات تامین مالی زنجیره‌ای در ساخت مسکن میان بانک مسکن و وزارت صنعت معدن تجارت امضا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز ۱۱ دی طی مراسمی با حضور «علی صالح آبادی»، رئیس کل بانک مرکزی، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «سیدرضا فاطمی امین»، وزیر صمت تفاهم‌نامه‌ای میان «محمود شایان»، مدیرعامل بانک مسکن و «سیدمهدی نیازی» معاون طرح و برنامه وزارت صمت با هدف اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی امضا شد.

با اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به جای شیوه سنتی، دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تأمین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد.

هدف از اجرای این طرح که به طور آزمایشی با امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و هفت بانک عامل آغاز به کار کرده است، تأمین مالی بنگاه‌ها، کاهش هزینه تمام‌شده محصول، تسریع در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است و با اجرای آن انحراف منابع محدود می‌شود و شفافیت و کارایی تخصیص منابع مالی، افزایش می‌یابد.

به غیر از بانک مسکن، ۶ بانک عامل دیگر نیز دستورالعمل طرح تأمین مالی بنگاه‌ها را دریافت کرده و با وزارت صمت ذیل نظارت بانک مرکزی تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند و طی یک زنجیره متصل به هم قرار است این طرح اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، هم اکنون حدود ۶۰ درصد تسهیلات بانکی، صرف اعطای تسهیلات مالی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی می‌شود که با اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، این دسته از تسهیلات، هدفمند می‌شود و دست بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش‌های دیگر بازتر خواهد شد.

کد خبر 545791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.