ضرورت تعریف پروژه‌های مشترک آبفا و شهرداری برای رفع آبگرفتگی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر تعریف پروژه‌های جدید مشترک با آبفا برای نقاط جدید بر اساس گزارش‌ها و بازدیدها، گفت: در این دوره «مانداب» نسبت به دوره‌های گذشته در مناطق و معابر شهر بسیار کاهش یافته، از این رو باید پروژه‌ها به حدی برسد که دیگر شاهد آب‌گرفتگی نباشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، سیاوش محمودی با اشاره به بارش‌های اخیر در این شهر، اظهار کرد: بر اساس برخی گزارش‌ها میزان بارش باران در روز بارندگی ۲۱ میلی متر در پنج ساعت اعلام شد؛ در بازدیدی که با اعضای شورای شهر صورت گرفت متوجه شدیم که مناطق شش و هشت نیازمند طرح و پروژه برای مهار آبگرفتگی هستند از این رو به همراه مدیر عامل آبفای خوزستان از منطقه هشت در بلوار شهید هاشمی بازدیدی انجام و مقرر شد آبفا در خصوص اصلاح خروجی فاضلاب منطقه کوی رمضان که از بلوار شهید هاشمی می‌گذرد، اقداماتی در زمینه جلوگیری از پس‌زدگی فاضلاب انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری پروژه آب‌های سطحی را در این مناطق اجرا کرده که نیازمند تقویت است تا در بارندگی بعدی این بلوار دچار مشکل نشود، افزود: در منازل ۳۰۰ دستگاه فولاد تردد برای مردم مشکل شده بود، بنا شد تا از فردا آبفا با همکاری شهرداری پروژه‌ای را از ایستگاه پمپاژ موجود در این منطقه تا خروجی هدایت کننده آب به نهر مالح و ایستگاه پیچوار اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اشاره به بازدید از مناطق بلوار فنی حرفه‌ای، بلوار شهید هاشمی، منطقه سپیدار، رسالت و سیصد دستگاه به همراه مدیرعامل آبفا استان، تاکید کرد: در بلوار فنی حرفه‌ای نیز مقداری آب‌گرفتگی وجود داشت، که بنا شده با هماهنگی میان شهرداری و آبفا در خصوص روشن کردن ایستگاه در بارندگی بعدی کنترل شود.

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده ناشی از آب‌گرفتگی در منطقه شش اهواز (خیابان کیان و بلوار الهادی) ادامه داد: پیش از این جلسه‌ای با شیوخ، سادات و معتمدان این منطقه برگزار و مقرر شد با همراهی و همفکری معتمدان، شرکت آبفا دو طرح را در این مناطق (خیابان‌های زینب، کسایی و کیان) اجرا کند تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

محمودی ادامه داد: محلات کوی طاهر، گلدشت و کوی سادات نیز از مناطقی هستند که در برنامه مشترک آبفا و شهرداری برای دفع مشکل آب‌گرفتگی در ایام بارندگی قرار دارند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آبفا خوزستان و شهرداری اهواز گفت: نتیجه هم‌افزایی میان این دو دستگاه بسیار خوب بوده و آنچه که امروز در خصوص رفع مشکلات مردم در آبگرفتگی‌ها مشاهده می‌شود، نتیجه اقدامات خوب این دو دستگاه است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: طرح ضربتی یک در ۵۷ نقطه‌ای که اجرا شده اقدامی ارزشمند بود چرا که در این نقاط مشکلی نداریم، همچنین پس از اجرای طرح علاج بخشی در نقاط مختلف شهر مشکل خاصی مشاهده نشد.

محمودی با بیان اینکه آبگرفتگی‌های ناشی از بارش‌ها در منطقه یک میدان جمهوری سبب ایجاد مشکل تردد برای مردم شده بود، افزود: در همین راستا بنا شده آبفا با همکاری شهرداری پس از بارندگی‌ها خط لوله کوتاهی را در این منطقه اجرا کند تا مشکلی برای بارندگی‌های بعدی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر این پروژه‌ها در نقاط مختلف شهر توسط آبفا و شهرداری تکمیل شود به یقین در بارندگی‌های بعدی مشکلات کاهش خواهد یافت، گفت: آنچه که در این دوره مشاهده شده اینکه مانداب نسبت به دوره‌های گذشته در مناطق و معابر شهر به شدت کاهش یافته است و آب به سرعت تخلیه شده و از این جهت باید پروژه‌ها به حدی برسد که دیگر شاهد آب‌گرفتگی نباشیم.

کد خبر 545780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.