شروع بارش‌ها در استان از اواسط روز یکشنبه/بارش‌های شدیدتر در نواحی جنوب و غرب

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار بارشی از اواسط روز یکشنبه بارش در سطح استان به ویژه در نواحی جنوبی و غربی آغاز می‌شود و تا اوایل روز سه‌شنبه با شدت کمتر ادامه خواهد داشت.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و نفوذ سامانه ناپایدار بارشی از فردا به استان است، بر این اساس امروز وضعیت جوی ابری تا قسمتی نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز، افزایش ابر و از اواسط روز فردا، بارش در سطح استان به ویژه در نواحی جنوبی و غربی آغاز می‌شود و تا اوایل روز سه‌شنبه با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی فعالیت این سامانه از روز یکشنبه شدت بارش در مناطق همجوار با استان‌های جنوبی، همراه با مه آلودگی و کاهش دید خواهد بود و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۱۵ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا صبح اصفهان نیز یک درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با ۱۵ درجه و سردترین نقطه استان میمه و فرودگاه شهید بهشتی با منفی چهار درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان به میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: مناطق جنوبی استان بارش‌های خوبی داشته است، میزان بارش در چوپانان ۱.۴ میلی‌متر، خور و بیابانک ۱.۴ میلی‌متر، سمیرم هشت میلی‌متر، پادنا حدوداً ۱۶ میلی‌متر، اردستان ۵ میلی‌متر، داران ۲.۵ میلی‌متر، زواره ۲.۸ میلی‌متر و نطنز شش میلی‌متر بوده است، میزان بارش شهر اصفهان ۰.۱ میلی‌متر بوده و سایر ایستگاه‌ها نیز در حد یک تا دو میلیمتر بارش داشته‌اند.

کد خبر 545746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.