تامین مالی زنجیره‌ای اقدامی تحولی است که جهت ها را تغییر می‌دهد

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز روز بزرگی برای تولید است، تامین مالی زنجیره ای اقدامی تحولی است که جهت ها را تغییر می دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شاتا، علی آقا محمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای میان وزارت صمت و هفت بانک عامل با بیان این مطلب، اظهار کرد: زنجیره‌های صنعتی که برای تأمین زنجیره‌ای انتخاب شدند، زنجیره‌هایی بالغ، هدفمند و نظام مند هستند.

وی همچنین یادآوری کرد: سیستم بانکی و بانک مرکزی از مدت‌ها قبل به دنبال تحقق تأمین مالی زنجیره‌ای برای کمک به زنجیره تولید بوده است که امروز نقطه آغاز این عملیات است.

حذف انحراف از منابع با تأمین مالی زنجیره‌ای

ریس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: با تحقق تأمین مالی زنجیره‌ای منابع سرگردان نداریم، انحراف از منابع رخ نمی‌دهد و تسهیلات راکد نمی‌ماند.

تعمیم تأمین مالی زنجیره‌ای برای حوزه ارزی

آقامحمدی با بیان اینکه این موضوع به حوزه ارزی نیز باید تعمیم یابد، گفت: به عنوان نمونه شرکت‌های صنایع غذای کنسرسیومی برای صادرات تشکیل داده‌اند، بازارهای جهانی را بین خودشان تقسیم کرده و به صورت مشترک به سمت کشت فرامرزی روی آورده‌اند که درآمدهای ارزی آنها نیز باید نظام مند گردد.

ارتقای نظام مند ارائه تسهیلات به شرکت‌های بورسی

وی همچنین با تاکید بر اینکه بورس نیز باید تقویت شود، تصریح کرد: وام دهی به شرکت‌های بورس باید تقویت گردد، تسهیلات از یک اعتبار به بالا به شرط بورسی بودن شرکت‌ها داده شود.

تک نرخی شدن ارز به توسعه صادرات کمک می‌کند

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز به توسعه صادرات کمک می‌کند، بیان کرد: باید این موضوع چند نرخی و ملاحظات آن برداشته شود تا ایران هاب صادراتی منطقه گردد که این موضوع همکاری سیستم بانکی را می‌طلبد.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی زنجیره‌ای میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل با حضور علی آقا محمدی؛ رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، وزرای صمت و اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد.

هفت بانک صادرات، ملت، تجارت، مسکن، پارسیان، ملی و صنعت و معدن این تفاهم‌نامه را امضا نمودند.

کد خبر 545737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.