لزوم تغییر محل واکسیناسیون به پایگاه‌های سلامت محلات/ابتلای ۹ نفر به اومیکرون در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به کاهش مراجعات برای تزریق واکسن کرونا، تلاش می‌شود، مردم به سمت پایگاه‌های جامع سلامت محلات سوق داده شوند و تعداد مراجعه کنندگان، در پایگاه‌های محلی قابل پوشش است. ابتلای قطعی مثبت به اومیکرون ۹ نفر در اصفهان، فلاورجان، مبارکه و خمینی‌شهر تایید شده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بستری، فوتی و ابتلای قطعی به اومیکرون در استان اصفهان، اظهار کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده در تاریخ نهم دی‌ماه، تعداد کل بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان، ۳۳۲ نفر است که حال ۵۵ نفر از این تعداد وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. تعداد فوتی کرونایی استان اصفهان در روز هشتم دی‌ماه یک مورد بوده که این مورد نیز مشکوک گزارش شده است.

وی در خصوص آمار ابتلاء به اومیکرون در استان اصفهان گفت: ابتلای قطعی مثبت به اومیکرون ۹ نفر بوده است که این تعداد مبتلا در شهرهای اصفهان، فلاورجان، مبارکه و خمینی‌شهر تأیید شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال استان اصفهان در دوز اول ۸۴ درصد و دوز دوم ۷۲ درصد است. میزان واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در دوز اول ۸۱ درصد و در دوز دوم ۶۵ درصد است. درصد پوشش تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان اصفهان نیز تاکنون ۱۱ درصد است.

عدم لزوم فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کاهش تعداد تزریقات واکسن کرونا، ادامه داد: تعداد تزریق واکسن کرونا از ۹۰ هزار به حدود ۲۵ هزار واکسن رسیده است و به علت افت زیاد ایجاد شده در آمار، بسیاری از مراکز تجمیعی تعطیل شده یا ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند. تلاش می‌شود برای واکسیناسیون مردم به سمت پایگاه‌های جامع سلامت محلات سوق داده شوند و این تعداد مراجعه کننده در پایگاه‌های محلی کاملاً قابل پوشش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به این تعداد مراجعه کننده، به فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیازی نیست، تصریح کرد: دایر کردن مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا زمانی معنی داشت که تعداد مراجعات بالا و ظرفیت تزریق واکسن در پایگاه‌های سلامت محلات پر شده بود. در روزهای ابتدایی به علت کندی روند واکسیناسیون کرونا نسبت به سایر کشورها و کمبود واکسن، به دایر شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیاز بسیاری بود اما اکنون با توجه به شرایط موجود، بهتر است مراکز تزریق واکسیناسیون کرونا به پایگاه‌های سلامت هر محله تغییر یابد.

عقدک در خصوص مزایای مراجعه به پایگاه‌های سلامت محلات، اضافه کرد: با مراجعه مردم به پایگاه‌های سلامت محلات برای تزریق واکسن کرونا، اطلاعات پرونده خانوار افراد کامل شده و در صورت نیاز به سایر مراقبت‌ها خدمت‌رسانی برای افراد انجام می‌شود.

وجود اطلاعات مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا روی سایت معاونت بهداشت

وی با اشاره به وجود اطلاعات مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا روی سایت معاونت بهداشت، افزود: اطلاعات مربوط به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مانند ساعات کار و نوع واکسن موجود، به طور روزانه روی سایت معاونت بهداشت قرار گرفته و برای همه ارگان‌ها، رسانه‌ها و مردم در دسترس است. اگر مبنا بر بسته شدن یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا باشد اطلاع‌رسانی مربوط به آن انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: مرکز تجمیعی گلستان شهدا تعطیل شده است و مرکز تجمیعی مصلی اصفهان که جزو مراکز همیشه فعال بوده است امکان دارد به علت کم شدن مراجعات افراد، ساعات کاری آن کاهش یابد.

کد خبر 545734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.