موج جدید کرونا در مشهد آغاز شد/بیماران فقط در حالت وخیم به بیمارستان مراجعه کنند

از عموم مردم درخواست می‌شود با بروز علائم بیماری در صورت وخیم نبودن شرایط خود به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند تا ظرفیت بیمارستان‌ها در اختیار بیماران بدحال و بستری شده باشد.

به گزارش ایمنا، ایوب توکلیان اظهار کرد: افزایش تعداد بیماران سرپایی دارای علائم مشکوک در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نشانه آغاز موج جدید کرونا در این مناطق است.

وی افزود: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت درمانگاه‌ها در بخش غیر بیمارستانی از ایجاد بار مراجعه ناگهانی و ازدحام در بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پیش‌بینی سازوکار انجام آزمایش سریع کرونا در درمانگاه‌هایی که آمادگی دارند موجب می‌شود مردم به خاطر انجام آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود با بروز علائم بیماری در صورت وخیم نبودن شرایط خود به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند تا ظرفیت بیمارستان‌ها در اختیار بیماران بدحال و بستری شده باشد.

توکلیان تصریح کرد: رصد و پایش مراکز درمانی برای مدیریت ویروس کرونا در موج احتمالی به صورت منظم انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با سویه جدید این ویروس نیز با هوشیاری وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: جلسات قرارگاه مقابله با کرونا به صورت منظم در حال برگزاری است و کمیته مراقبت و درمان نیز به طور مستمر در حال بررسی شرایط است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه معاونت درمان در حال رصد آمارها و پایش بوده و با مراکز درمانی بخصوص با مدیران ارشد و مدیران پرستاری بیمارستانها به صورت منظم در ارتباط هستیم.

در حال حاضر حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند. از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط شهرستان گناباد از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون شش میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است. تاکنون شش میلیون و ۳۷ هزار و ۹۰ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. همچنین تاکنون ۵۹ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۲۲ دُز اول، ۵۱ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۶۳۷ دُز دوم و هفت میلیون و ۶۸۳ هزار و ۱۴۸ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۱۱۹ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۰۷ دُز رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 545708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.