حمایت‌ از پایان‌نامه‌های دانشجویی افزایش می‌یابد

رئیس گروه پژوهش مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه این مدیریت ۳۴ پروژه پژوهشی در حال اجرا، ۲۶ پروژه پژوهشی فعال و ۱۰ پروژه در حال فراخوان دارد، گفت:پایان‌نامه‌ها با تایید حوزه بهره‌بردار و دریافت امتیاز لازم، حمایت می‌شود که امیدواریم با مساعدت شهردار افزایش یابد.

دیبا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حوزه پژوهش چند رسالت مختلف دارد. علاوه بر اجرای پروژه‌های پژوهشی، برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، هرساله نیازسنجی در حوزه‌های مختلف انجام شده که با ثبت پایان‌نامه‌ها در سامانه (http://c2m.isfahan.ir/research/index) به صورت الکترونیک آغاز و عناوین پایان‌نامه‌ها دریافت می‌شود تا پس از پالایش اولیه در مراحل بعدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پایان‌نامه‌ها با تأیید حوزه بهره‌بردار و دریافت امتیاز لازم، مورد حمایت قرار می‌گیرد. حمایت مادی، پرداخت مبلغی به صاحب پایان‌نامه است که امیدواریم با حمایت‌های شهردار افزایش یابد و حمایت معنوی نیز انعقاد تفاهم‌نامه با دانشجو است.

رئیس گروه پژوهش مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه هر ساله بیش از ۱۰ مورد حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه پایان‌نامه‌ها، دانشجویی است و نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم، در بسیاری از بخش‌ها مانند طرحی مبنی بر سنجش آلودگی هوا در ایستگاه‌های مترو مربوط به حوزه قطار شهری، کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه دو و نیم میلیون تومان به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و پنج میلیون تومان نیز به پایان‌نامه‌های دکترا برای حمایت تعلق می‌گیرد، افزود: امسال در هفته پژوهش برنامه‌های متعددی همچون نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف که به کاربست در آن بینجامد، توسط مدیریت پژوهش، خلاقت و فناوری‌های نوین شهرداری برگزار شد.

هاشمی اضافه کرد: در نشست تخصصی ارزیابی مدیریت ریسک حریق مقرر شد وبینار برگزار شده و با نوشتن کتاب و ترجمه آن برای یونسکو ارسال شود. این اقدام در شهر و کشور نمونه بوده و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه دو وبینار آموزشی دیگر در رابطه با آینده‌پژوهی با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد که نماینده شهرداری‌های کشور در این وبینار حضور داشت، تصریح کرد: اهداف این وبینار، اجرای پروژه پژوهشی برای شهر اصفهان و انتقال تجربه بین شهرداری‌های کشور بود.

رئیس گروه پژوهش مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اظهار کرد: وبینار آموزشی نیز در رابطه با مدیریت ریسک سوانح طبیعی در محیط‌های شهری بود که از پروژه‌های پژوهشی ما محسوب می‌شود و ناظر علمی پروژه‌ها در سطح بین‌المللی به ما ارائه دادند.

وی ادامه داد: در مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین در ارتباط با موضوع مدیریت دانش شهری شهروندان کار کرده و اجرای پروژه‌های پژوهشی شهری قابل استفاده در حوزه‌های مختلف را در دست داریم؛ از طرفی دانش ضمنی کارکنان شهرداری جمع‌آوری می‌شود که ماحصل آن، کتاب تجربه شهر است. از طرف دیگر، دانش موجود در کلیه حوزه‌ها و اسناد تاریخی که وجود دارد، می‌تواند در این راستا به ما کمک کند.

هاشمی با بیان اینکه طی سال‌جاری ۳۴ پروژه پژوهشی در حال اجرا، ۲۶ پروژه پژوهشی فعال و ۱۰ پروژه در حال فراخوان داریم، گفت: اطلاع‌رسانی مناسب طی یکی دو سال اخیر، موجب شده تعداد پیشنهاد پروژه‌های پژوهشی به صورت چشم‌گیری افزایش یابد و در پروژه‌های کوچک بیش از هفت پیشنهاد داریم که این موضوع، رقابت بین پژوهش‌گران و قدرت انتخاب را افزایش می‌دهد.

کد خبر 545705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.