زیرساخت‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از دارو فراهم شود

فعال صنعت داروسازی با اشاره به بی‌تأثیر بودن ارز ۴۲۰۰ تومانی در صنعت دارو گفت: زمانی که مشخص نیست ارزی که دولت برای این اقلام تخصیص می‌دهد چه سرنوشتی پیدا می‌کند بنابراین وجود چنین ارزی در راستای فراوانی و کاهش نرخ دارو بی‌تأثیر است.

مجتبی خلقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کل اختصاص یارانه برای هر کالایی خطرناک است؛ بهتر است به جای این‌گونه اقدامات در زمینه دارو از طریق تقویت بیمه‌ها به خصوص بیمه تکمیلی به بیماران کمک شود.

به گفته وی مشکل اصلی صنعت دارو در خصوص داروهای خاصی است که مرگ و زندگی یک بیمار وابسته به آن است. حال اگر ارز دولتی حذف گردد ولی در برابر دارو در دسترس تر و فراوان‌تر شود منطقی‌تر است تا آنکه با وجود ارز دولتی یک دارو کمیاب باشد و بیمار مجبور به تهیه آن از بازار آزاد شود که ممکن است داروی تقلبی را از روی اجبار خریداری کند.

دبیر سابق انجمن داروسازان تصریح کرد: از طرفی هم لازم است قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بیمه‌ها آمادگی خدمات‌رسانی بیشتر را پیدا کرده باشند؛ به عبارتی زیرساخت‌های حذف ارز اگر فراهم شود این اقدام به بهبود شرایط دارویی کشور کمک خواهد کرد، اما در صورت فراهم نشدن شرایط و نبود زیرساخت‌های لازم، حذف ارز دولتی از دارو هم خود مصیبتی دیگر برای بیماران می‌شود.

کد خبر 545670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.