لازمه داشتن شهر ایده‌آل، ایجاد تحول اساسی است

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک عملکرد چهار ماهه این کمیسیون را تشریح کرد و گفت: لازمه داشتن شهر ایده‌آل، مطالعه وضع موجود و تجزیه و تحلیل آن، ارائه برنامه‌های کاربردی و همچنین اراده مدیریت یکپارچه شهری برای ایجاد تحول اساسی و ساخت شهری با نشاط و مطلوب است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در برنامه‌های شهری اگر مفاهیم کاربردی از جمله کاربری زمین، تراکم ساختمانی، حوزه نفوذ شهر و حریم آن و یا محدوده قانونی شهر و حتی تفرجگاه‌ها به درستی مورد مطالعه قرار نگیرد، شهرسازی به شکل اصولی دنبال نشده و یقیناً شهر در آینده رشد و پیشرفت چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: لازمه داشتن شهر ایده‌آل، مطالعه وضع موجود و تجزیه و تحلیل آن، ارائه برنامه‌های کاربردی و همچنین اراده مدیریت یکپارچه شهری برای ایجاد تحول اساسی و ساخت شهری با نشاط و مطلوب است.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر علاوه بر ماهیت نظارتی خود، رویکردی حمایتی در جهت تسریع رفع مشکلاتی را دارد که موجب کاهش سرعت خدمات‌رسانی مستقیم یا غیر مستقیم به شهروندان شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه در کمیسیون کمیسیون نظارت و پیگیری و ۱۵ جلسه در کارگروه‌های تخصصی طی چهار ماه نخست سال، گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت می‌توان به بررسی مشکلات اداری، فنی و مالی که باعث توقف پروژه‌های نیمه تمام شده بود، اشاره کرد.

قربانی تاکید کرد: در زمان آغاز فعالیت شورای ششم به جز پروژه تقاطع سردار مقاومت تقریباً همه پروژه‌ها به حالت نیمه فعال تبدیل شده بود که کمیسیون نظارت و پیگیری پس از شناسایی این پروژه‌ها تصمیم به دعوت از مدیران ارشد شهرداری و پیمانکاران گرفت و با احصای مشکلات از طریق مصوبات و پیگیری‌های لازم، باعث فعال شدن این پروژه‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در کمیسیون می‌توان به نظارت بر تخلفات قراردادهای اجرای آسفالت و معرفی خاطیان به نهادهای نظارتی، پیگیری تخلفات صورت گرفته در سه پروژه پیاده‌راه، دره گردو و باغ ایرانی و معرفی خاطیان به نهادهای نظارتی، برگزاری پنج جلسه در خصوص مشکلات و موانع خدمت‌رسانی مطلوب مناطق پنج‌گانه و بافت تاریخی و رسیدگی به مشکلات آرامستان، برگزاری جلسه در خصوص ساماندهی و استفاده از ظرفیت‌های کارخانه آسفالت، کارگاه بلوک‌زنی و ماشین‌آلات شهرداری در جهت تبدیل به قطب تولید قطعات پیش ساخته بتنی با کیفیت در استان‌های مجاور و همچنین کسب درآمدهای پایدار، تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای افزایش سطح اختیارات مدیران مناطق جهت حذف بروکراسی‌های غیرضروری اداری، بررسی ترک فعل‌هایی سال‌های اخیر در خصوص توسعه نیافتن حمل‌ونقل عمومی، هوشمندسازی، ایمنی معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده، بررسی نقش شهرداری در کشتارگاه صنعتی دام جهت کاهش و کنترل قیمت گوشت اشاره کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد محوری جز شعارهای انتخاباتی اکثر اعضای شورای اسلامی بوده در این راستا به اتفاق اکثر اعضای شورا، شهردار، معاونان و سایر مسئولان ارشد نشست‌هایی در مسجدهای رودکی و کوی ولی عصر (عج) برگزار شده و ضمن شنیدن مشکلات مردم، در راستای حل این مشکلات مصوباتی تنظیم و به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل کاهش درآمدهای ناشی از ساخت و سازها، در جلسه‌ای به نحوه اجرای طرح ممیزی املاک تجاری پرداخته شد، همچنین سایر منابع درآمدی پایدار نیز مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی در این خصوص به شهرداری ابلاغ شد.

قربانی ضمن دعوت از عموم کارشناسان و خبرگان برای مشارکت در برنامه‌های شهری به تشریح برنامه‌های آینده کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر پرداخت و تاکید کرد: در آینده نیز برنامه‌هایی همچون توجه ویژه به فضای سبز، مبلمان شهری و پیگیری مشکلات مناطق کم برخوردار، پیگیری ایجاد بازارچه‌های محلی (میوه و تره‌بار و دیگر اقلام ضروری شهروندان)، پیگیری ایجاد مجتمع فرهنگی ورزشی، پیگیری برآورده کردن حداقل انتظارات مردمی در محله‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

کد خبر 545651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.