نخستین حضور با زیباترین گل فصل همراه شد!

"همیشه نخستین خاطره‌، بهترین خاطره آدمی می‌شود که اگر آن خاطره، آرزوی غیر ممکنی باشد که حالا ممکن شده، بدون شک هیچ‌گاه از ذهن‌ها هم پاک نمی‌شود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی روز چهارشنبه هفته گذشته به پایان رسید که اتفاق ویژه و به یادماندنی آن این بار نه در مستطیل و نه حتی روی سکوهای یخ کرده تماشاگران، بلکه درون جایگاه خبرنگارانی رخ داد که سال‌ها است به میزبانی از مردان رسانه و غیبت بانوان همکار آنان عادت کرده است. بانوان ورزشی‌نویسی که پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه لیگ برتر آقایان، بالاخره شامگاه چهارشنبه اجازه حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی تهران را به دست آوردند تا روزی به یادماندنی برای آنها رقم بخورد.

زهره فلاح‌زاده، یکی از همین خبرنگارانی بود که توانست در دیدار استقلال و فولاد، نخستین حضورش در یک دیدار لیگ داخلی آقایان را تجربه کند. او به همین بهانه یادداشتی را در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده که در ادامه می‌خوانیم:

"پس از کش و قوس‌های فراوان و سوال مهمی که مدام در حال پرسش بودم، چند ساعت قبل از شروع بازی تیم‌های استقلال و فولاد، از روابط عمومی وزارت ورزش اطلاع دادند که پنج خبرنگار خانم در این بازی برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به استادیوم خواهند رفت. توصیف آن لحظه برای من که تمام این سال‌ها آرزوی برآورده شدنش را داشتم، بسیار سخت و ناممکن است، اما تنها می‌توانم بگویم بغضی از سر شادی بیخ گلویم نشسته بود و تا ساعت‌ها ول کن هم نبود.

می‌دانم دکتر سجادی_ وزیر محترم ورزش و جوانان، حراست و روابط عمومی وزارت ورزش برای تحقق این امر تلاش‌های زیادی کردند تا اینکه تنها طی ۲۴ ساعت، مجوز حضور ما بانوان به استادیوم صادر شد.

رسیدن به ورزشگاه و ورود به محل برگزاری مسابقه این بار از دریچه نگاه یک خبرنگار خیلی برایم متفاوت‌تر از حضورم در بازی ملی و مقابل تیم کامبوج بود. این بار قرار بود بازی تیمی را ببینم که در این چند سال برایش قلم زده بودم. تیمی که شبانه‌روز پشت درهای بسته حتی محل تمرینش از آن گزارش، مطلب و خبر کار کرده بودم. این بار قرار بود از نزدیک به آنچه در تمام این سال‌ها در سر داشتم، برسم و شور، هیجان و جَو استادیوم را تجربه کنم!

هر چند سکوهای خالی آزادی توی ذوق می‌زد و نبودن هواداران، بازی را هم تحت تأثیر قرار بود؛ اما سکوت آزادی را تا جایی که می‌توانستیم در جایگاه خبرنگاران شکستیم و به تحلیل حین بازی پرداختیم.

همیشه نخستین خاطره‌، بهترین خاطره آدمی می‌شود، بویژه که اگر آن خاطره، آرزوی غیر ممکنی باشد که حالا ممکن شده، بدون شک هیچ‌گاه از ذهن‌ها هم پاک نمی‌شود.

با وجود آنکه رفتن ما بانوان خیلی سریع و بدون برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شد، اما نباید از زحمات حراست و مسئولان وزارت ورزش به آسانی بگذریم. در مدت حضور در استادیوم، به طور مداوم در حال تماس و پیگیری بودیم و الحق و الانصاف هم میزبانان خوبی برای ما بودند.

تنها، گل زیبای مهدی مهدی‌پور، هافبک استقلال به تیم فولاد می‌توانست ورزشگاه یخ‌زده آزادی را گرما ببخشد و گرچه بازی چنگی به دل نزد، اما لااقل بهترین گل این فصل لیگ برتر را از نزدیک شاهدش بودیم.

این نخستین حضور بانوان در ورزشگاه برای مسابقات باشگاهی بود و قرار است در هفته‌های آینده تعداد خبرنگاران بانو بیش‌تر شود و این روند ادامه پیدا کند. خبری که می‌تواند برای ما خبرنگاران خانمِ فوتبال نویس آن‌هم پیش از بازی‌های ملی، امید روزهای بهتر در این حرفه را دهد."

کد خبر 545599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.