کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

پیش بینی می‌شود که سایر رمز ارزها نیز پابه‌پای این رمز ارز اصلاح کنند، توصیه می‌شود زمانی که بازار اصلاح می‌کند از خرید خودداری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۷ هزار ۷۹۰ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۶۸۶ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۵۱۸ دلار ۶۲ سنت.
  • ADA کاردانو یک دلار ۳۳ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۷ سنت.
  • XRP ریپل ۸۲ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۷ دلار ۱۶ سنت.
  • SOL سولنا ۱۷۲ دلار ۱۹ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۱۰۱ دلار ۹۱ سنت.
  • Tera ترا ۸۴ دلار ۹۲ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به سطح ۴۶ هزار دلار واکنش نشان داده است. این سطح یک ناحیه مهم حمایتی برای این رمز است؛ در صورتی که در روزهای آینده از دست برود پیش بینی می‌شود که قیمت بیت کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار اصلاح کند و به دلیل تحرکات سایر رمز ارزها با بیت کوین همبستگی دارد و روند بیت کوین اصلاحی است. پیش بینی می‌شود که سایر رمز ارزها نیز پابه‌پای این رمز ارز اصلاح کنند، توصیه می‌شود زمانی که بازار اصلاح می‌کند از خرید خودداری کند.

کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۲۱%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۴%
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۸۱%
  • دامیننس تتر: ۳.۲۶%
  • دامیننس سولنا: ۲.۵۷%
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۴%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۳%
  • دامیننس ترا: ۱.۵۱%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

بروک پیرس: قیمت بیت کوین می‌تواند در سال آینده به ۲۰۰,۰۰۰ دلار برسد

بروک پیرس، هم‌بنیان‌گذار سازمان ایاس الاینس (EOS Alliance)، شرکت سرمایه‌گذاری بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital) و تتر، می‌گوید که اگر بهای بیت کوین در سال آینده به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد، تعجب نخواهد کرد. او همچنین معتقد است که بیت کوین به قیمت‌های بالاتر هم می‌تواند برسد و می‌گوید: «حتی می‌توان تصور کرد که بیت کوین برای لحظه‌ای سطح ۲۰۰,۰۰۰ دلاری را بشکند و دوباره سقوط کند.

پیرس با اشاره به چاپ انبوه پول توسط بانک‌های مرکزی می‌گوید که عملکرد قیمتی بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به عوامل بیرونی بستگی دارد. به گفته این میلیاردر، عدم قطعیت جهانی در سیستم مالی، کاتالیزوری کلیدی برای رشد بیت کوین خواهد بود. این میلیاردر همچنین معتقد است که بیت کوین به دلیل ریسک و نوسانات بالا، نمی‌تواند مانند طلا ریسک تورم را پوشش دهد.

نقشه راه توکن‌سوزی شیبا این و در سال ۲۰۲۲ منتشر شد

شرکت بیگر اینترتینمنت (Bigger Entertainment) که تمام فعالیت خود را معطوف به موفقیت شیبا این و کرده و بیش از یک میلیارد توکن شیبا در اختیار دارد، نقشه راه خود برای توکن‌سوزی این میم کوین در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است. طبق این نقشه راه، ابتکارات و مهمانی‌های توکن سوزی شیبا این و قرار است هر ماه انجام شوند. این شرکت می‌گوید که ظرفیت حضور در مهمانی‌های توکن‌سوزی این شرکت از ماه ژانویه تا آوریل تکمیل شده است.

این شرکت با برگزاری رویدادهای سرگرمی برای طرفداران شیبا، بلیط فروشی می‌کند و ۸۰ درصد از میم کوین‌های به‌دست آمده را می‌سوزاند. بیگر اینترتینمنت اخیراً در جشن کریسمس خود، توکن‌های غیرمثلی رایگان در بین شرکت‌کنندگان پخش کرد و بیش از ۲۳۹ میلیون توکن شیبا این و را سوزاند. گفتنی است که این شرکت تاکنون به سوزاندن بیش از ۸۸۰ میلیون واحد از این میم کوین کمک کرده است.

هات‌داگ دوج‌کوین را در رستوران کریپتو استریت میل کنید

رستورانی با تِم ارزهای دیجیتال و هات‌داگی الهام گرفته‌شده از دوج‌کوین، این هفته بالاخره به‌طور رسمی در فلوریدا افتتاح می‌شود و انتظار می‌رود که جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جذب کند. به گزارش روزنامه تمپا بی تایمز، همزمان با صعود ارزهای دیجیتال در سال جاری، رستوران‌هایی با تِم ارزهای دیجیتال نیز شکل گرفت. رستوران کریپتو استریت (Crypto Street) که فعالیت خود را از فوریه آغاز کرده، دیوارهایی مملو از انواع مراجع ارزهای دیجیتال، نقل‌قول‌های قول‌های ایلان ماسک و میم‌های دوج‌کوین دارد. این رستوران غذاهای اسپانیایی و آمریکایی ارائه می‌کند و به دلیل منوی خلاقانه‌اش با استفاده از نام انواع اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال، معروف شده است.

ساندویچ کلاب بلاک چین، بشقاب گوشت فرآوری‌شده بیت کوین ماکسیس و هات داگ دوج‌داگز برخی از غذاهای این رستوران فست‌فودی هستند. مالک رستوران انتظار دارد که هات داگ دوج‌داگز به محصول محبوب مشتریانش تبدیل شود.

رابین‌هود نسخه بتا کیف پول ارز دیجیتال خود را در ابتدای سال ۲۰۲۲ منتشر می‌کند

اپلیکیشن معاملات سهام و ارزهای دیجیتال رابین‌هود (Robinhood) قصد دارد تا نسخه بتا کیف پول دیجیتال خود را در ژانویه ۲۰۲۲ عرضه کند. این پلتفرم اعلام کرده است کاربرانی که در لیست انتظار دریافت کیف پول قرار دارند، در اواسط ژانویه به نسخه بتا این کیف پول دسترسی پیدا می‌کنند. رابین‌هود می‌گوید که بیش از ۱.۶ میلیون نفر در فهرست انتظار این کیف پول قرار دارند.

این کیف پول اولین بار در ماه سپتامبر معرفی شد و نخستین انتقال را در نسخه آلفا خود در ۲۲ نوامبر انجام داد. کریستین براون، مدیر عملیاتی رابین‌هود می‌گوید که نسخه بتا این کیف پول بر روی بحث امنیت متمرکز است. گفتنی است که این کیف پول از سپرده‌گذاری و برداشت بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و توکن‌های دیگر پشتیبانی می‌کند.

خرید ۲ میلیون توکن پالیگان توسط ۲ نهنگ بزرگ اتریوم

داده‌های ارائه‌شده شده از سوی ویل‌استاتس (WhaleStats) نشان می‌دهد که دو نهنگ از جمع ۱۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم، روز گذشته دو میلیون توکن پالیگان خریداری کرده‌اند. یکی از این نهنگ‌ها سایتاما نام دارد و دیگری نیز ناشناس است. سایتاما که رتبه ۲۶۳ بزرگ‌ترین نهنگ‌های شبکه اتریوم را در اختیار دارد، ۹۹۹,۹۹۹ توکن پالیگان به ارزش ۲,۵۱۹,۹۹۷ دلار خریداری کرده است.

کیف پول ناشناس نیز یک میلیون واحد توکن MATIC به ارزش ۲,۵۷۰,۰۰۰ خریداری کرده است. گفتنی است که کل دارایی کیف پول ساتیا بیش از ۶۹ میلیون دلار است که بیش‌ترین سهم در آن مربوط به اتریوم و استیبل کوین یواس‌دی‌سی است و در کیف پول ناشناس نیز بیش از ۳۵ میلیون دلار توکن نگهداری می‌شود که بخش عمده آن مربوط به اتریوم و توکن متاورس SAND است.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۲.۳۱ درصدی بیت کوین/ پیش بینی تداوم روند نزولی

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin360.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 545477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.