توسعه اشتغال نشسته در دستور کار سازمان زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اشتغال نشسته زندانیان، گفت: فعالیتی که زندانی بتواند آن را در محل استراحت خود انجام دهد تحت عنوان اشتغال نشسته شناخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، غلامعلی محمدی در حاشیه بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران با اشاره به رد مال زندانیان، اظهار کرد: سیستم الکترونیکی که رد مال محکومان را نشان می‌دهد نباید صرفاً اعداد را مشخص کند بلکه در آن باید اموال محکومان هم ذکر شود و به همین دلیل در این راستا نیازمند اصلاحاتی هستیم.

وی افزود: در دادنامه‌ها میزان رد مال مشخص نمی‌شود که این اشکال نیز باید برطرف شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده‌هایشان، گفت: از بستر دادرسی الکترونیکی می‌توانیم مقدمات ملاقات الکترونیک را فراهم کنیم زیرا مطابق با اصل شخصی بودن مجازات‌ها خانواده زندانیان نباید مجازات شوند.

وی تصریح کرد: برخی از زندانی‌ها در شهر محل سکونت خود محکومیتشان را سپری نمی‌کنند و به همین دلیل به دنبال این هستیم که ملاقات بین زندانی و خانواده آن‌ها را به صورت الکترونیک در سراسر کشور فراهم کنیم و از آنجایی که و خانواده‌ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مستقر می‌شوند به دنبال ایجاد تفاهم نامه دوجانبه با دفاتر هستیم.

محمدی در ادامه از کارگاه اشتغال زندانیان بازدید کرد و با اشاره به بازار فروش محصولات زندانیان گفت: نمایشگاه دائمی فروش محصولات زندانیان با همکاری بنیاد تعاون ایجاد شده است و این نمایشگاه کلیه محصولات زندانیان را عرضه می‌کند.

وی اشتغال نشسته زندانیان را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و اظهار کرد: فعالیتی که زندانی بتواند آن را در محل استراحت خود انجام دهد تحت عنوان اشتغال نشسته شناخته می‌شود و در توسعه این نوع از اشتغال مشکلی نداریم بلکه مشکل بازار است که باید آن را توسعه دهیم.

محمدی تصریح کرد: مهم‌ترین بستر برای اصلاح و تربیت در زندان بحث توسعه اشتغال اعم از اشتغال مولد و اشتغال نشسته است که این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به کارآفرینی گفت: در حوزه کارآفرینی و استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است و در همین راستا هفته آینده نشستی با حضور کارآفرینان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 545469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.