معضل اتوبوس خوابی؛ هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران چند؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اتوبوس خوابی گفت: این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست و از گذشته نیز شاهد خوابیدن معتادان روی صندلی‌شان در اتوبوس‌ بوده‌ایم، اما این افراد جدید، ظاهر مناسبی دارند و کارت بلیت می‌زنند و وارد اتوبوس می‌شوند.

به گزارش ایمنا، انتشار گزارشی مبنی بر خوابیدن افراد معتاد و بی سرپناه در اتوبوس‌های بی‌آرتی، واکنش‌های فراوانی داشت.

در گزارشی که منتشر شد، آمده است: حدود ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان هزینه یک شب بی‌آرتی خوابی در تهران است. بسیاری به جای اجاره خانه اینجا می‌خوابند. البته بی‌آرتی خوابی چندان هم راحت نیست، حداقل تا صبح باید پنج بار اتوبوس عوض کنند و چند دقیقه بین هر بار پیاده و سوار شدن سرما را تحمل کنند.

یک راننده در این باره گفته بود: «روزها هر کدام جایی مشغول هستند و شب اینجا پناه می‌گیرند. فکر نکنید همه معتاد هستند. هر کدام کاری دارند. دوست ندارم آنها را پیاده کنم اما رئیسم گفته اگر انتهای خط یک نفر از آنها در اتوبوس باشد اخراج می‌شوی.»

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در این باره به ایسنا گفته است «وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم، اما این پدیده به شدتی که در گزارش عنوان شده، نیست؛ از گذشته نیز شاهد خوابیدن معتادان روی صندلی‌شان در اتوبوس بوده‌ایم، اما این افراد جدید، ظاهر مناسبی دارند و کارت بلیت می‌زنند و وارد اتوبوس می‌شوند؛ ما چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم که این مسافر جای خواب دارد یا نه؟ وجود این پدیده را انکار نمی‌کنیم اما این مسئله یک اتفاق اجتماعی و اقتصادی است و شرکت واحد اتوبوسرانی در آن نقشی ندارد.»

وی با تاکید بر اینکه راننده اتوبوس امکان تشخیص مسافر از اتوبوس‌خواب را ندارد، گفت: البته بر اساس پروتکل‌های اتوبوسرانی، همه مسافران باید در انتهای خط، اتوبوس را ترک کنند.

کد خبر 545467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.