بروزرسانی ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرانزلی

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی از بروزرسانی تمامی تجهیزات و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث بارش برف خبر داد.

شعبان جعفری جفرودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طبق برنامه هرساله با فرا رسیدن فصل سرما، تمامی تجهیزات و ماشین آلات برف روب ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرانزلی سرویس و بروزرسانی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرانزلی نسبت به سایر ادارات خدمات رسان امکانات و ماشین آلات بیشتری برای مقابله بحران دارد، گفت: شهرداری در روز حمل و نقل آمادگی ماشین‌آلات خود را مورد سنجش قرار داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی افزود: با هشدار قرمز هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرانزلی تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شود و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به مقدار لازم نمک برای جلوگیری از یخ زدگی معابر و سوخت ماشین آلات خریداری و ذخیره شده است، ادامه داد: از هفته آینده شهرداری به مقدار کافی کیسه‌های نمک را در حاشیه پل‌های غازیان و ولایت جانمایی خواهد کرد تا هنگام بارش و یخ زدگی معابر مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری با بیان اینکه برای زمان بارش برف، تدابیر لازم برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است. تاکید کرد: شهروندان در هنگام برفی روبی معابر از پارک خودرو در خیابان خودداری کنند، زیرا این اقدام آنها باعث اختلال در خدمات رسانی می‌شود.

وی افزود: مدیریت شهری در نظر دارد، تا محوطه کشتارگاه سابق این شهر با ظرفیت پارک حدود ۱۵۰ خودرو سواری را برای مواقع اضطراری بارش برف برای شهروندان آماده سازی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه گرمخانه شهرداری برای اسکان اضطراری مردم آماده شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سوله ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرانزلی در ساحل قو در اختیار پایگاه واکسیناسیون کرونا شهید میری قرار دارد که با توجه به کاهش مراجعان برای تزریق واکسن، امیدواریم بتوانیم با انتقال پایگاه به مکان کوچک‌تر و آماده سازی سوله، در زمان حوادث بارش شدید برف، شهروندان و مسافران در این مکان اسکان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری برای جلوگیری از شکستن و سقوط شاخه‌های درختان و واردکردن خسارات جانی و مالی به شهروندان، از یک ماه پیش هرس درختان پرخطر فضای سبز شهری آغاز کرده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 545434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.