امیکرون و دلتا مانند یک سونامی جهان را در بر می‌گیرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که ترکیب سویه امیکرون و دلتا مانند یک سونامی جهان را در بر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی که مردم در سراسر دنیا امید داشتند که بتوانند ویروس کرونا را پس از دو سال شکست دهند، اما با شیوع گونه امیکرون ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که ترکیب سویه امیکرون و دلتا مانند یک سونامی جهان را در بر خواهد گرفت.

به گفته محققان، افزایش سرعت ابتلاء به گونه‌های جدید ویروس کرونا به این معنا است که لازم است سرعت فرآیند تزریق دوز تقویت کننده واکسن‌های کرونا افزایش پیدا کند؛ البته میلیون‌ها نفر در کشورهای فقیرتر هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند؛ بنابراین سازمان جهانی بهداشت (WHO) از کشورهای ثروتمند درخواست کرده است به نابرابری در دسترسی به واکسن در جهان پایان دهند.

با توجه به آمار ارائه شده، گونه امیکرون به سرعت در اروپا و آمریکا در حال گسترش است و در یک هفته گذشته میزان ابتلاء به همه انواع کرونا در آمریکا ۳۰ درصد و در اروپا تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته است. محققان معتقدند از آنجایی که میزان انتقال‌پذیری گونه امیکرون بسیار بالا است و همزمان با گونه دلتا شیوع یافته است، باعث بروز سونامی موارد کووید -۱۹ در جهان خواهد شد؛ بنابراین فشار زیادی بر کادر درمان و سیستم‌های بهداشتی وارد می‌شود.

کد خبر 545409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.