امیکرون باعث بروز تنگی نفس نمی‌شود

متخصصان معتقدند که امیکرون مانند دلتا یا دیگر گونه‌های ویروس کرونا باعث بروز تنگی نفس نمی‌شود، زیرا گونه جدید امیکرون در گلو تکثیر می‌شود، بنابراین تاثیر قابل توجهی بر ریه‌ها نخواهد گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش تعداد مبتلایان به گونه امیکرون ویروس کرونا نگرانی‌هایی بابت احتمال بروز موج سوم بیماری کووید -۱۹ و میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا ایجاد کرده است. محققان معتقدند که قدرت انتقال‌پذیری گونه امیکرون بسیار بیشتر از گونه‌های دیگر است و افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته این گونه جدید باعث بروز علائم خفیف‌تر می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش نمی‌دهد. به نظر می‌رسد که گونه امیکرون ویروس کرونا به دلیل انتقال‌پذیری بالایی که دارد به زودی به گونه غالب در سراسر جهان تبدیل می‌شود.

تفاوت گونه امیکرون با گونه دلتا چیست؟

دلتا و امیکرون هر دو گونه‌های جهش یافته سویه اصلی ویروس کرونا هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی در چین شناسایی شد. گونه دلتا برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ در هند کشف شد و سپس باعث بروز موج دوم ویروس کرونا در این کشور شد و جان میلیون‌ها انسان را گرفت؛ در حالی که گونه امیکرون برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد. علائم گونه‌های امیکرون و دلتا متفاوت از یکدیگر است به طوری که علائم گونه امیکرون شامل خستگی، درد عضلانی و سردرد می‌شود، افراد مبتلا به گونه امیکرون علائمی مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی که جز علائم رایج گونه دلتا است را معمولاً تجربه نمی‌کنند.

آیا امیکرون باعث بروز تنگی نفس می‌شود؟

متخصصان معتقدند که امیکرون مانند دلتا یا دیگر گونه‌های ویروس کرونا باعث بروز تنگی نفس نمی‌شود، زیرا گونه جدید امیکرون در گلو تکثیر می‌شود، بنابراین تأثیر قابل توجهی بر ریه‌ها نخواهد گذاشت. به گفته محققان، گونه دلتا ویروس کرونا باعث بروز ذات الریه می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد؛ در حالی که گونه امیکرون خطر بروز این مشکلات را افزایش نمی‌دهد.

آیا واکسن‌ها و ایمنی طبیعی تأثیری بر گونه امیکرون دارند؟

متخصصان معتقدند که گونه امیکرون قادر است ایمنی ایجاد شده به دلیل عفونت طبیعی یا واکسیناسیون را خنثی کند، بنابراین خطر ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ افزایش پیدا می‌کند. البته از آنجایی که امیکرون گونه جدیدی است، لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود. شرکت‌های تولید کننده واکسن نیز در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌های خود بر گونه جدید ویروس کرونا هستند. توصیه شده است که به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، از ماسک استفاده کنید، بهداشت را رعایت کنید و فاصله خود از دیگران را حفظ کنید. دریافت واکسن کرونا بهترین و مؤثرترین راه برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 545391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.