جامعه محوری و تمدن‌سازی ۲ اصل مهم در دانشگاه اصفهان

سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: عنوانی که برای دانشگاه اصفهان انتخاب کرده‌ایم یعنی جامعه محور بودن به معنای توجه به حل مسائل کشور و از طرفی تمدن‌سازی است، یعنی باید یاد بگیریم که تنها به فکر خود نباشیم و به دیگران نیز فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز _چهارشنبه هشت دی ماه_ در حاشیه بیست و چهارمین مراسم تجلیل از پژوهش‌گران و فن‌آوران برتر دانشگاه اصفهان با تقدیر از اساتید، دانشجویان، معاونت تحقیقات و فناوری، روابط عمومی و ریاست گذشته دانشگاه، اظهار کرد: افراد باید مانند زنبور عسل عمل کنند نه مورچه؛ زیرا وجه تمایزی که میان زنبور و مورچه وجود دارد این است که زنبور به دنبال بهترین گل است، شهد آن را می‌گیرد و تبدیل به عسل می‌کند تا انسان‌ها از آن بهره‌مند شوند، اما کار مورچه این است که چیزی که به آن نیاز دارد را به‌دست آورده و از مکانی به مکان دیگر برای استفاده خود منتقل کند.

وی ادامه داد: این مقایسه در مباحث علمی نیز وجود دارد؛ در واقع افرادی که فعالیت تحقیقاتی انجام می‌دهند در مرحله اول سعی در جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با مسئله کرده و آن‌ها را شناسایی می‌کنند، اما کار خود را به جمع‌آوری داده اختصاص نمی‌دهند بلکه پس از آن در یک فرآیند اطلاعات را به یک مطلب جدید تبدیل می‌کنند.

سرپرست دانشگاه اصفهان افزود: در واقع ورودی تحقیقات و مطالب با خروجی آن کاملاً متفاوت است و افرادی که امروز از آن‌ها تجلیل می‌کنیم، می‌توان گفت که این ویژگی را داشته و این کار را انجام داده‌اند؛ این افراد می‌توانند الگویی برای تک تک افرادی که می‌خواهند تغییری در عرصه آموزشی ایجاد کنند، باشند.

وی تاکید کرد: مهم است بدانیم چه مواردی برای کشورمان مهم است، زیرا برخی ایده‌ها بسیار مفید است و باعث ارتقا جایگاه‌ها می‌شود، پس ایده‌ها باید بر اساس مسائل جامعه باشد تا مؤثر واقع شود. عنوانی که برای دانشگاه اصفهان انتخاب کرده‌ایم یعنی جامعه محور بودن به معنا توجه به حل مسائل کشور و از طرفی تمدن‌سازی است، یعنی باید یاد بگیریم که تنها به فکر خود نباشیم، بلکه به دیگران نیز فکر کنیم.

کد خبر 545345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.