شهرهای برتر جهان برای کسب و کار در سال ۲۰۲۲

زمانی که یک فرد قصد آغاز کسب و کار جدید را دارد، یافتن مکان مناسب برای این منظور به مهم‌ترین دغدغه او تبدیل می‌شود چرا که می‌تواند آینده شخص را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موقعیت یک فعالیت کاری باید به گونه‌ای باشد تا بیشترین مخاطب را به سمت خود جذب کند و این در حالی است که کارجویان نیز اغلب به دنبال یافتن شغل در مکان‌هایی با بیشترین قابلیت دسترسی از طریق حمل و نقل انبوه هستند. چنانچه محل کسب و کار از قابلیت دسترسی کافی برخوردار نباشد، آنگاه امکان اینکه افراد بسیار کمی برای حضور در آن رغبت داشته باشند، زیاد است. شهرهایی در جهان وجود دارد که از جنبه‌های مختلف رضایت کارکنان و کارفرمایان را به ویژه در بحث قابلیت دسترسی جلب می‌کند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها در سال ۲۰۲۲ پرداخته می‌شود.

هامبورگ، آلمان

هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین، یکی از بهترین شهرهای جهان برای یافتن شغل جدید به شمار می‌رود که از تمام جنبه‌ها نظیر اقتصاد، حمل و و نقل و سبک زندگی رضایتمندی کارجویان را در پی دارد. اداره بازرگانی هامبورگ میزبان ۱۵۰ هزار شغل در بخش‌های مختلف مانند مالی، قانونی و سیاسی است ضمن اینکه نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط اقتصادی شهر ایفا می‌کند. منطقه بندری هافن سیتی از مهم‌ترین محله‌های در حال توسعه هامبورگ به شمار می‌رود که به عنوان مرکز تجاری و کسب و کار شهر نیز عمل می‌کند.

شهرهای برتر جهان برای کسب و کار در سال ۲۰۲۲

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ، پایتخت دانمارک نهادهای بی‌شماری را در خود جای داده است که همگی مسئولیت رونق اقتصادی و کارآفرینی شهر را به عهده دارند. این سازمان‌ها همواره از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در پذیرش مشاغل جدید برخوردار است و نقش مهمی در توسعه روند اقتصادی آن ایفا می‌کند. بنابراین، مشاغل جدید در تمام روزهای سال در پایتخت دانمارک توسعه پیدا می‌کند و فرصت‌های زیادی را در اختیار مهاجرانی قرار می‌دهد که به قصد یافتن کار راهی دانمارک شده‌اند.

بمبئی، هندوستان

بمبئی که امروزه با نام مومبای نیز میان مردم جهان شهرت دارد، مرکز اقتصادی کشور هندوستان به شمار می‌رود چرا که ارتباط بسیار خوبی با سایر شهرهای کشور و حتی جهان دارد. افرادی که قصد آغاز کسب و کار جدید را دارند از میان شهرهای هندی، اغلب بمبئی را بر می‌گزینند چرا که همیشه مشاغل زیادی پذیرای آنان است. علاوه بر این، افرادی که برای پیاده‌سازی پروژه‌ها و ایده‌های خود در پی یافتن سرمایه‌گذار هستند می‌توانند به راحتی نیاز خود را در بمبئی با بازار تجارت بسیار بزرگ خود برطرف نمایند.

پکن، چین

سرعت توسعه در چین به حدی زیادی است که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک بالاترین نرخ توسعه جهان را از آن خود کند. پیشرفت‌هایی که این روزها در فناوری و سایر جنبه‌های زندگی شهری در چین اتفاق می‌افتد، آن را به زودی به یکی از بهترین نقاط دنیا در زمینه کسب و کار و یافتن شغل پردرآمد تبدیل خواهد کرد. منتقدان پیش‌بینی کرده‌اند که کارآفرینی در چین تا چند سال آینده مستلزم صرف سرمایه بسیار پایینی باشد ضمن اینکه نظارت دولت بر آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

شهرهای برتر جهان برای کسب و کار در سال ۲۰۲۲

دبی، امارات متحده عربی

مدیران دبی به عنوان نفت‌خیزترین شهر جهان، سرمایه‌های کلانی را صرف بخش‌های مختلف شهری نظیر نهادهای مالی و تجاری کرده است و به همین دلیل شهر را در جایگاه بسیار بالایی برای کسب و کار قرار داده‌اند. علاوه بر این، بزرگترین شهر امارات متحده عربی، پیوند عمیقی با سایر نقاط پیشرفته دنیا دارد که همین ویژگی، محبوبیت آن را در میان سرمایه‌گذاران و کارجویان از سراسر جهان به طور قابل توجهی افزایش داده است. مهم‌تر از همه اینکه، مدیران شهر در نظر دارند اصلاحات کارآمدی نظیر افزایش امکان سرمایه‌گذاری غیربومیان، کاهش هزینه‌های کارآفرینی و سایر موارد مشابه در قوانین تجارت دبی به وجود آورند و از این طریق به رشد اقتصاد شهر کمک کنند.

استکهلم، سوئد

استکهلم یکی از نوآورترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که برنامه‌ریزان آن با بهره‌گیری از دانش به توسعه تجارت در شهر پرداخته‌اند. امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران به ترویج صنعت فناوری، بهبود کیفیت زندگی و ارتقا علم در استکهلم مشغول هستند و این در حالی است که دولت سوئد نیز امکان دایر کردن کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های نوپا را در پایتخت تسهیل کرده است.

شهرهای برتر جهان برای کسب و کار در سال ۲۰۲۲

کد خبر 545288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.