۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
«آینه قدی» منتشرشد

کتاب «آینه قدی» نوشته جمعی از برگزیدگان جایزه «اُ. هنری» با ترجمه زهرا سلیمی است که ازسوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جایزه اُ هنری، جایزه ای ادبی و آمریکایی است که همه ساله به برترین کتاب داستان کوتاه تعلق می گیرد. عنوان این جایزه از نام نویسنده ی آمریکایی و برجسته ی داستان های کوتاه، "اُ هنری" برگرفته شده و هدف آن، حمایت از هنر نوشتن داستان های کوتاه بیان شده است.

تازه‌ترین اثر از برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در قالب کتابی به نام «آینه قدی» با ترجمه‌ای از زهرا سلیمی و از سوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار کتاب شده است. داستان‌های این مجموعه از میان بیش از ۱۰۰ داستان از سوی ناشر انتخاب و ترجمه شد که به زبان انگلیسی و از قاره آمریکای شمالی نوشته شده بود

داستان‌های «آینه قدی» به انسان و تجربه او از شرایطی که می‌پردازد که در آن‌ها حضور دارد. مهم‌ترین ویژگی داستان‌های این مجموعه را می‌توان به پایان‌بندی‌های غیرمعمول و شگفت‌انگیز آن در کنار نگاه بدیع و گاه شورانگیز آنها به انسان و زندگی دانست.

در ابتدای این کتاب آمده است که‌:

«در کتاب «آینه قدی» ترجمه فارسی داستان‌های برگزیده این جایزه در سال ۱۹۹۳ منتشر شده است که شامل ۱۱ داستان کوتاه است. این داستان‌ها همه در قالب واقع‌گرا و با زاویه دید اجتماعی منحصر به فرد به نمایش بخشی از دغدغه‌های زیستی و فکری انسان معاصر پرداخته است. نکته قابل توجه در این داستان‌ها قابلیت تعمیم‌پذیری موقعیت‌های انسانی و داستانی آنها به موقعیت‌های مختلفی است که مخاطبان با آن مواجه خواهند بود.»

کتاب «آینه قدی» نوشته جمعی از برگزیدگان جایزه اُ. هنری، در ۱۸۸ صفحه، به قیمت ۵۱ هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه زهرا سلیمی و از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسید.

کد خبر 545275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.