خدمت‌رسانی شورای منچستر در تعطیلات کریسمس

خدمت‌رسانی شورای منچستر در تعطیلات کریسمس، حمایت از مشاغل کارمندی در ناتینگهام، توجه به سبد غذایی شهر در نوریچ، طرح محدودیت در آمدی اعضای شورا در فیلادلفیا و حمایت از مستأجران در گلاسکو، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام شورای شهر منچستر در طول دو هفته گذشته تلاش زیادی برای دریافت داروهای تقویت کننده برای مقابله با کووید توسط شورای شهر انجام شده است.

علی‌رغم این تلاش، شورا می‌داند که هنوز افراد زیادی در کریسمس امسال تحت تأثیر کووید قرار خواهند گرفت. اما، بو کاریگ، رئیس شورای شهر به مردم اطمینان داد کمک‌ها به هر کسی که نیاز دارد ارائه می‌شود.

وی در این خصوص گفت: «ما شاهد موج باورنکردنی حمایت در چند هفته گذشته بوده‌ایم و دیدن این‌همه مردم، صدها و هزاران نفری که در صف ایستاده‌اند، واقعاً دلگرم‌کننده بوده است. اما، می‌دانیم که کریسمس می‌تواند زمان سختی از سال برای برخی افراد باشد و حتی بدون کووید، دوره‌ای است که در آن به کمک بیشتری نیاز است. خدمات پشتیبانی هنوز در منچستر وجود دارد که می‌تواند به ساکنانی که نیاز به دسترسی به غذا، دارو دارند کمک کند.

رئیس شورای شهر منچستر تصریح کرد: حتی پشتیبانی موجود شامل سرویس‌های رایگان حمل و نقل واکسن است که اخیراً راه‌ندازی شده است تا افرادی که نمی‌توانند به سایت واکسیناسیون بروند مشکلی نداشته باشند.

شورا در اوایل سال جاری همچنین متعهد به ارائه کمک مالی به ساکنانی شد که از حمایت مالیاتی شورای شهر برخوردار شدند و ۶.۵ میلیون پوند برای حمایت از بیش از ۵۳ هزار نفر در ماه دسامبر از طریق کمک‌های ۷۰ یا ۱۰۰ پوندی کنار گذاشته شده است. این علاوه بر تعهد ارائه وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه در طول دوره تعطیلات برای خانواده‌هایی است که دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که می‌خواهیم مردم در کریسمس بدانند این است که اگر به کمک نیاز دارند، تنها نیستند. ما می‌خواهیم مردم کریسمس امن و شادی داشته باشند.

ناتینگهام؛ حمایت از مشاغل کارمندی

شورای شهر ناتینگهام تقریباً یک میلیون پوند از بودجه خارجی را برای گسترش یک پروژه پذیرفته است تا حتی تعداد بیشتری از مشاغل و کارمندان محلی بتوانند به مهارت‌ها و آموزش‌ها دسترسی داشته باشند.

مرکز دسترسی به مهارت‌های شهر در آوریل ۲۰۲۰ با بودجه ۴.۸ میلیون پوندی راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون از ۸۸۸ کسب‌وکار کوچک و متوسط برای دسترسی به ارائه مهارت‌ها و دو هزار و ۲۲۰ نفر برای بهبود مهارت‌های خود حمایت می‌کند.

این در حالی است که با موافقت بودجه اضافی ۹۲۶ میلیون پوندی، شورا می‌تواند تعداد مشاغل مورد حمایت را به هزار و ۶۰ و تعداد افراد حمایت شده را به دو هزار و ۶۵۰ نفر افزایش دهد. نیمی از بودجه از صندوق اجتماعی اروپا و نیمی از شرکای تحویل مرکز دسترسی مهارت‌ها از جمله دانشگاه ناتینگهام و کالج غرب ناتینگهام تأمین خواهد شد. انتظار می‌رود حداقل نیمی از دریافت کنندگان در پروژه در ناتینگهام مستقر شوند.

این پروژه به اهداف بلند مدت شورا کمک خواهد کرد تا تعداد ساکنان ناتینگهام افزایش پیدا کند و ۱۵ هزار شغل جدید برای مردم ناتینگهام ایجاد شود. بر اساس آخرین برآوردها از هر هزار جوان ناتینگهامی ۵۰۰ کارآموزی جدید حمایت خواهند شد.

این در حالی است که کمیسیون مشاغل شورای شهر ناتینگهام با همکاران خود در خدمات مراقبت اجتماعی بزرگسالان تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که پروژه از بزرگسالانی که نیازهای اضافی برای دسترسی به مهارت‌ها و فرصت‌های آموزشی دارند پشتیبانی می‌کند؛ این پروژه همچنین به کاهش شکاف مهارتی در ناتینگهام ادامه خواهد داد.

خدمت‌رسانی شورای منچستر در تعطیلات کریسمس

نوریچ؛ توجه به سبد غذایی شهر

با اعلام شورای شهر نوریچ ۹۰ هزار پوند به بانک‌های مواد غذایی در سراسر ناتینگهام برای حمایت از کار آنها در طول دوره کریسمس و سال نو تحویل داده شده است؛ همچنین شورای شهر ۸۹ هزار پوند از صندوق حمایت از خانوارها را برای کمک به ساکنان آسیب پذیر و خانواده‌ها برای قرار دادن غذا روی میز اختصاص داده است.

این صندوق قبلاً در نوریچ برای ارائه کوپن‌های غذایی برای کودکانی که معمولاً وعده‌های غذایی رایگان مدرسه دریافت می‌کنند، کوپن‌های سوپرمارکت برای خانواده‌ها و اعتبار برای قبض انرژی از طریق یک شرکت خصوصی استفاده شده است.

یونیس کمپلکلارک، عضو شورای شهر نوریچ، گفت: «ما می‌دانیم که مردم محلی با هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و بیشتر افراد در طول همه گیری از بانک‌های مواد غذایی استفاده کردند. اکنون قبوض غذا و انرژی همچنان در حال افزایش است و اعتبار جهانی کاهش یافته است. خوشحالیم که می‌توانیم این کمک مالی نزدیک به ۹۰ هزار پوندی را برای حمایت از فعالیت حیاتی بانک‌های مواد غذایی در ناتینگهام انجام دهیم. آنها در قلب جوامعی قرار دارند که از شهروندان حمایت می‌کنند و ما می‌دانیم که برای کسانی که از آنها استفاده می‌کنند چقدر ارزش دارند. کمک‌های مردمی نیز برای تقویت این سازمان‌ها در این زمان چالش‌برانگیز بسیار قدردانی خواهد شد، این بانک‌های غذایی را قادر می‌سازد تا به نیازمندان شهر ما دسترسی پیدا کنند.»

فیلادلفیا؛ طرح محدودیت در آمدی اعضا شورا

کانز سانچز عضو شورای فیلادلفیا، لایحه‌ای را برای تعیین محدودیت ۲۵ هزار دلاری برای درآمدهای خارجی اعضای شورا ارائه داد.

این عضو شورا در واکنش به محکومیت یکی از اعضای شورای شهر در یک پرونده فساد، این هفته طرحی را معرفی کرد که محدودیت سالانه ۲۵ هزار دلاری را برای میزان درآمد خارجی که هر عضو شورا می‌تواند ایجاد کند و این درآمد باید به صورتی باشد که به غیر از حقوق شهری خود درآمد کسب کنند.

بر اساس فرمان پیشنهادی که در جلسه نهایی شورا در سال ۲۰۲۱، بر اساس بخش «استخدام خارج از کشور» قانون فیلادلفیا ارائه شد، هیچ عضوی از شورا نباید در هیچ فعالیتی به جز مسئولیت‌های شهر مسئول، که برای اعضا درآمد کسب کند، شرکت کند.

در اصل شورای شهر هیچ منعی برای اعضا در خصوص کسب درآمد از خارج یا داشتن مشاغل خارج از کشور علاوه بر مشاغل انتخابی خود در شورا نداشته است و در واقع اعضا شورای شهر به عنوان وکیل برای شرکت‌های حقوقی در شهر یا برای فعالیت‌های خود کار کرده‌اند.

لایحه فوق پیشنهاد می‌کند تا میزان اطلاعاتی را که اعضا باید در صورت‌های مالی سالانه خود ثبت کنند، روشن و گسترش دهد؛ این لایحه قرار است در اوایل سال جدید پس از بازگشت شورا به جلسات در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار گیرد.

گلاسکو؛ حمایت از مستأجران

شورای شهر گلاسکو یک میلیون و ۵۴۲ هزار پوند از صندوق کمک هزینه مستأجر دولت اسکاتلند برای حمایت از مستأجران که در نتیجه مستقیم همه‌گیری کووید -۱۹ متحمل اجاره بهای معوقه شده‌اند، پرداخت می‌کند.

مالکان و مستأجران در هر دو بخش می‌توانند از صندوق کمک مالی درخواست کنند که هدف آن حمایت از کسانی است که در طول همه‌گیری کرونا با مشکلات مالی مواجه شده‌اند که منجر به تضعیف آنها شده است.

این کمک مالی که توسط کمیسیون مالی شورا بررسی می‌شود، به دنبال جلوگیری و کاهش بی خانمانی تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

کنی مک‌لین، عضو شورای شهر گلاسکو، گفت: «این بودجه از افراد و خانواده‌هایی حمایت می‌کند که بدون تقصیر خودشان، و در نتیجه همه‌گیری کرونا آسیب دیده‌اند؛ ما با انجمن‌های مسکن، مالکان خصوصی و سازمان‌ها در سراسر بخش همکاری خواهیم کرد تا هر چه بیشتر از مستأجران حمایت کنیم تا از هرگونه بی خانمانی جلوگیری شود.»

کد خبر 545136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.