ابتلا به اومیکرون ایمنی در برابر گونه دلتا را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مبتلا شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا ایمنی بدن در برابر گونه دلتا را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ایمنی ایجاد شده بر اثر آلوده شدن به گونه اومیکرون مطالعه جدیدی انجام دادند و ۳۳ فرد واکسینه شده و واکسینه نشده که به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که توانایی بدن افراد بهبود یافته از گونه اومیکرون برای خنثی کردن سویه دلتا ۴.۴ برابر افزایش یافته است.

به گفته محققان، افزایش قابلیت خنثی کنندگی در مقابل گونه دلتا در میان افرادی که به گونه اومیکرون مبتلا شدند می‌تواند به دلیل کاهش توانایی دلتا در ایجاد عفونت مجدد در بدن این افراد باشد، در این صورت گونه اومیکرون به آسانی به گونه غالب تبدیل خواهد شد و احتمال ابتلای مجدد به گونه دلتا را کاهش می‌دهد.

در صورتی که اومیکرون باعث بروز بیماری خفیف‌تری نسبت به گونه دلتا شود، خطر کرونا برای افراد و جامعه کاهش می‌یابد و باعث می‌شود میزان ابتلاء به گونه دلتا نیز کم شود، به طوری که این گونه از بین خواهد رفت، علاوه بر این شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از اومیکرون در مقایسه با گونه دلتا نیز کمتر است.

کد خبر 545110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.