۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
هنر رویدادی را تجربه کنید

همزمان با تداوم مجموعه نمایشگاه‌های دوره تخصصی آرت پروژه، ویژه برنامه "هنر رویدادی" با همکاری آموزشگاه آرین هنر و مرکز علمی کاربردی ایران سپهر، با حضور هنرمندان و دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انسان‌ها با زندگی در دنیای پر فراز و نشیب، تجربه‌های زیادی کسب می‌کنند؛ گاهی دل‌بسته می‌شوند و گاهی نیز به ناچار باید دل کندن را انتخاب کنند و بروند که متأسفانه کار آسانی نیست. گذشتگان، میراثی را برای آیندگان به یادگار می‌گذارند که یادآور لحظه‌های تلخ و شیرینی خواهد بود چرا که غم و شادی یکی پس از دیگری می‌آیند. در همین راستا جمعی از هنرمندان و دانشجویان ۱۰ دی‌ماه در هنر رویدادی شرکت خواهند کرد و تصاویری را خلق می‌کنند و مخاطبان نیز در این رویداد، آثار متفاوتی را مشاهده می‌کنند چرا که روحیه و فکر انسان‌ها یکسان نیست.

حسین تحولیلیان، ایده‌پرداز و مدیر برنامه هنر رویداد در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: در دنیای هنر مفاهیم مختلفی برای بیان وجود دارد و هرکدام با زبان خاص خود مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بنابراین تمام افراد می‌توانند در این دوره شرکت کنند و با توجه به نوع کنشی که انجام می‌شود ضرورتی ندارد که فرد شرکت کننده صرفاً نقاش و هنرمند باشد. موضوع اصلی این برنامه در دوره آرت پروژه شکل گرفت و بیش‌ترین افرادی که در آن شرکت می‌کنند کسانی هستند که در آرت پروژه حضور داشتند. گروه دوم نیز دانشجویان نقاشی دانشگاه ایران سپهر هستند و بعد از آن نیز بعضی هنرمندان نیز حضور دارند که درمجموع ۳۰ نفر در این برنامه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه قرعه کشی انجام می‌شود و بوم‌هایی که اندازه‌های یکسانی دارند به افراد داده شده و فرد مدت دو ساعت زمان دارد تا موضوعی دلخواه را به تصویر بکشد.

تحولیلیان با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این برنامه در خلق آثار محدودیتی ندارند، اظهار کرد: بعد از قرعه کشی، مجدداً بوم به نفر دوم داده می‌شود که می‌تواند طرح قبلی را تکمیل کند یا اینکه اثری متضاد با موضوع اول خلق کند چرا که انسان‌ها متفاوت هستند بنابراین آثاری گوناگون ایجاد می‌شود و هرکسی با توجه به نوع فکر و تصوری که دارد بوم را طراحی می‌کند. بوم به نفر سوم تحویل داده می‌شود و در نهایت قرعه‌کشی برای نفر چهارم انجام می‌شود و بوم تا زمان برگزاری نمایشگاه در اختیار نفر آخر است و چنانچه بوم خریداری شود مبلغ به فرد چهارم داده می‌شود.

این ایده‌پرداز و مدیر برنامه با اشاره به اینکه حس مالکیت، تغییر ایجاد می‌کند، ادامه داد: فلسفه این رویداد هنری احساس مالکیت و تعلق خاطری است که وجود دارد. تمام پدیده‌هایی که در اختیار ما قرار دارد از گذشتگان به ارث رسیده است و این واقعیت با آثار گوناگونی عنوان می‌شود که تنها نقاشی نخواهد بود. بنابراین احساس مالکیت و تعلق خاطر داشتن از اتفاقاتی است که در این رویداد هنری مطرح می‌شود و وقتی آثار فرد تغییر می‌کند احساس خاصی دارد.

وی درباره علت انتخاب دانشگاه ایران سپهر برای این نمایشگاه گفت: تعدادی از دانشجویان نقاشی این دانشگاه در برنامه هنر رویدادی شرکت می‌کنند و مکان‌های دیگری را برای این جریان در نظر گرفتیم که موافقت نشد و چون دانشگاه ایران سپهر تمایل به همکاری داشت برای این رویداد انتخاب شد.

به گزارش ایمنا حسین تحویلیان نقاش، پژوهشگر و فعال هنری، متولد ۱۳۴۰ در شهر اصفهان و دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی است. وی بیش از ۵۵ نمایشگاه به‌صورت انفرادی و گروهی در شهرهای مختلف ایران و کشورهای، امارات، بحرین، کره جنوبی و روسیه برگزار کرده است. عضویت در هیأت مؤسس انجمن هنرمندان نقاشان اصفهان، تدریس در دانشگاه و عضویت در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیریت گروه هنر دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۳ برخی از فعالیت‌های تحویلیان بوده است، وی همچنین مدیریت آموزشگاه آرین هنر را به عهده دارد.

"هنر رویدادی" جمعه ۱۰ دی‌ماه در مرکز علمی کاربردی ایران سپهر واقع در خیابان هزار جریب، خیابان کارگر، سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان اجرا خواهد شد.

کد خبر 545109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.