ترافیک اهواز روان می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اهواز گفت: با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده ترافیک شهر اهواز روان می‌شود.

عبدالامیر مجدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایمنی حمل و نقل و ترافیک یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری است که باید همواره به آن توجه ویژه‌ای شود چرا که با جان، مال و زمان مردم سروکار دارد، در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است و اولویت‌بندی موضوعات در خصوص تسهیل و روان‌سازی ترافیک انجام شده و در اختیار مناطق هشت‌گانه اهواز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که باعث بروز ترافیک در اهواز می‌شود، وجود چاله‌ها و دست‌اندازه‌های کوچک و بزرگ است که از سوی سازمان‌های مختلف در سطح معابر ایجاد می‌شود در این راستا مناطق مختلف شهرداری مکلف شده‌اند از طرف معاونت خدمات شهری و معاونت عمرانی نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز تصریح کرد: احداث تقاطع غیر همسطح شهید چمران، ایجاد چاله و حفاری توسط سازمان‌های مختلف، پروژه‌های دفع آب‌های سطحی و همچنین مسدود شدن پل فولاد سبب انتقال ترافیک از خیابان‌های اصلی به خیابان ساحلی و دوچندان شدن ترافیک شده است.

مجدم خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای روان‌سازی ترافیک در جاده ساحلی صورت گرفته است و طی چند روز آینده با همکاری پلیس راهور اصلاح هندسی در زیر پل پنجم انجام می‌شود؛ همچنین برای درمان موقت ترافیک روی پل‌ها درزهای انبساط آنها اصلاح و آسفالت شده تا وسایل نقلیه با مکث کمتری مسیر را طی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اهواز تاکید کرد: تصادف روی پل هفتم همواره یکی از دلایل ایجاد ترافیک بوده که با نصب جدا کننده بر روی این پل آمار تصادفات به میزان زیادی کاهش یافته است. با اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی معابر در چهار ماه اخیر شهر اهواز در سطح کشور بیشترین کاهش تلفات جانی در تصادفات را داشته است. در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز باید اقدامات به گونه‌ای باشد که همانند کاهش تلفات، تعداد تصادفات نیز کاهش یابد.

وی افزود: اتوبوسرانی اهواز نیز دچار کمبودهایی است اما با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت‌هایی که انجام شده است در حال تلاش برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

مجدم تاکید کرد: ۴۰ دستگاه اتوبوس آسیب‌دیده که چندسال در پارکینگ اتوبوسرانی بوده بازسازی شده و ۵۰ دستگاه دیگر نیز در حال بازسازی است، با وارد شده این اتوبوس‌ها، اتوبوسرانی اهواز جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی تصریح کرد: درخواست تأمین اعتبار برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برای سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم و با انجام این کار مدت زمان انتظار برای اتوبوس کاهش چشمگیری می‌یابد.

کد خبر 545095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.