برخورد با بیش از هزار مورد صید غیرمجاز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از برخورد با ۱۱۲۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان در استان خبر داد.

مهرداد فتحی در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به عملکرد نه ماهه اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، اظهار کرد: در این مدت با ۱۱۲۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان برخورد شده که از آنان ۱۱۲۴ قطعه انواع ماهی کشف و ضبط شده است.

وی افزود: همچنین با ۹۵ مورد شکار غیرمجاز پرندگان و ۲۸ مورد پستانداران برخورد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۹۹ مورد زنده‌گیری پرندگان شامل کبک، جغد، دلیجه، شاهین، کبوتر، سارگپه، عقاب، بادخورک، باشلک، بوتیمار، یاکریم، مرغ‌ماهی خوار، گلبسر، سنقر تالابی و سهره و یک مورد صید غیرمجاز خزندگان گزارش و برخورد با شروع به شکار و صید ۱۵۰ مورد بوده است.

فتحی بیرانوند از کشف ۱۲۵ قبضه اسلحه خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳ مورد سلاح جنگی و ۱۰۵ قبضه سلاح مجاز و مابقی سلاح فاقد جواز حمل بوده است؛ طی این مدت ۱۰۹۴ مورد کشف و ضبط شده که شامل ۱۳۹ تور ماهیگیری، ۹ دوربین، یک دستگاه موتور برق و یک عدد سرنیزه، ۱۹۷ قلاب، ۳۸ تور پرنده‌گیری، ۲۸ قفس، ۴۲۵ فشنگ ساچمه‌زنی، ۳۷۲ فشنگ گلوله‌زنی و… بوده است.

وی گفت: در این مدت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش ۳۸ مورد گزارش شده است که شامل شش مورد تاکسیدرمی کل، پنج کبوتر، دو سنجاب، دو تاکسیدرمی میش، یک قرقی، یک کبک، دو تیهو، یک مار، یک سمورسنگی، یک خدنگ، یک عقاب، یک گربه جنگلی و یک دوراج بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود هرگونه تخلف زیست محیطی را با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 545058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.