۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
صنعت چاپ مظلوم است

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: صنعت چاپ مظلوم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم شریفی هفتم دی ماه در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مشکلات صنعت چاپ در استان بسیار بیشتر از استان بزرگی همچون تهران است.

وی با بیان اینکه مالیات، کمبود و گرانی کاغذ و.... برخی از این مشکلات است، افزود: شرایط در استان از نظر موضوع اسپانسر دارای مسائل زیادی است که صنعت چاپ تنها به دلیل غیرت و علاقه افراد در این صنعت، پیش می‌رود.

شریفی تاکید کرد: به طور طبیعی آنچه انتظار می‌رود در استان کم برخوردار چهارمحال و بختیاری تحقق نیافته با آنکه یکی از شاخص‌های پیشرفت در دنیا ارتقا صنعت چاپ است اگر به سمت فرهنگ و هنر هم پیش برود زمانی این بخش رشد خواهد داشت که صنعت چاپ پیشرفته باشد لذا این پیوستگی موجب بالندگی بوده که شوربختانه عدم رشد این دو بخش در کشور و استان چهارمحال و بختیاری بسیار به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: هرچه تلاش می‌کنیم کمتر نتیجه حاصل می‌شود و سختگیری امور کاغذی مشکلاتی به همراه دارد؛ علاوه بر کرونا تحریم‌ها هم آنقدر ناجوانمردانه بوده که مشکلات صنعت چاپ را عدیده کرده و صنعت چاپ غرامت مضاعف داد.

شریفی تصریح کرد: باید نگاه از تهران به سایر شهرستان‌ها حذف شود و شعار ایران، تهران نیست در نظر گرفته شود، ارشاد استان تلاش می‌کند اما حصول نتیجه هم افزایی متولیان را می‌طلبد، فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ با مظلومیت مواجه است و افرادی عاشقانه پای کار ایستادند قدر دان زحمات آنان هستیم امید در دولت جاری یک بخش مختصری از مسائل این صنعت کاهش داده شود که ما خود را از چاپ جدا نمی‌دانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اقداماتی شده اما بسیار ناچیز بوده و انتظار معجزه از تسهیلات بانکی نمی‌توان داشت.

کد خبر 545037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.