پیام وزیر فرهنگ به جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر گفت: فیلم کوتاه با بهره گیری از زبان جهان شمول می تواند، همزیستی و مقابله روستائیان و عشایر عزیز با کرونا را به نمایش گذاشته و تلاش کادر درمان کشور در دور دست ها را به تصویر بکشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام محمد مهدی اسماعیلی به این جشنواره آمده است:

«روستا از دیرباز در فرهنگ این سرزمین کهن، مهد شکل‌گیری هویت مردمان ساده زیستی بوده است که صداقت و پاکی ویژگی مهم و ارزشمند آنان به شمار می‌رود. عشایر ایران اسلامی نیز همواره نماد سخت‌کوشی و زیست شرافتمندانه بوده‌اند. نگاه برآمده از این زندگانی، به ویژه در روزگار معاصر، نیاز اصلی بازگشت به ارزش‌های والای انسانی است و زمانی که این شیوه زندگی در قاب دوربین فیلم سازان نقش می‌بندد، پژواکی اثرگذار را نوید می‌دهد.

جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، رخدادی نیک با هدف شناسایی برترین فیلم‌های کوتاه در گستره ملی و زمینه ساز مواجهه فیلم سازان با زندگی روستاییان و عشایر ارجمند، به ویژه در رویارویی با دوران هجوم بیماری کرونا است.

این جشنواره با بهره برداری از زبان جهان شمول فیلم کوتاه، می‌تواند همزیستی و مقابله روستاییان و عشایر عزیز با کرونا را به نمایش گذاشته و تلاش کادر درمان کشور در دوردست‌ها را به تصویر بکشد.

برگزاری این رویداد ارزشمند با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، ستاد برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت حوزه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ جشنواره‌ای ملی، در قالبی نو با مشارکت آزاد فیلم سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی که مطلوبیت و گستره آن را دو چندان می‌کند، شایسته ارج نهادن است.

اینجانب به کلیه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی خدا قوت و دست مریزاد گفته و برای آنان از خداوند متعال توفیق و سربلندی در اهداف بلندشان را آرزو می‌نمایم.»

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر با حضور استان‌های کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، گلستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، مازندران، اردبیل، یزد، خراسان شمالی، گیلان و کهکیلویه و بویراحمد و فیلم‌هایی در بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی از امروز -سه شنبه، هفت دی ۱۴۰۰- در سینما گلشن بجنورد آغاز به کار کرده است.

در حاشیه این جشنواره چندین کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته عرصه فیلم و سینما در این شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 545028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.