موزه "بادکنکی" در رم ایتالیا افتتاح شد

اولین موزه بادکنکی جهان در رم پایتخت ایتالیا با نمایشگاهی هنری به نام "بیایید پرواز کنیم" افتتاح شد که آثار آن تماماً از اینستالیشن‌های هنری بادکنکی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این نمایشگاه شامل آثار ۱۴ هنرمند از سراسر اروپا است که برای خلق همگی آن‌ها از صدها هزار بادکنک زیست تخریب‌پذیر در راستای پایداری و خلاقیت استفاده شده است.

این موزه در انبارهای اتوبوس سابق در منطقه‌ای نزدیک واتیکان احداث شده است. برخلاف موزه‌های سنتی، که دست زدن به آثار به منزله جرم کیفری است، در اینجا حتی بازی با بادکنک‌ها و گرفتن عکس تشویق می‌شود.

موزه "بادکنکی" در رم ایتالیا افتتاح شد

تنوع آثار هنری بسیار متفاوت است؛ به عنوان مثال، اتاقی از بادکنک‌های چند رنگ آویزان با پس زمینه‌ای از نورهای رنگارنگ و همچنین موسیقی سایکدلیک وجود دارد. همچنین این فرصت وجود دارد که کودک درون خود را بیابید و در استخری از صدها توپ کوچک رنگی شفاف شیرجه بزنید. در این نمایشگاه، مجسمه‌های بادی غول‌پیکری نیز وجود دارد که به تجهیزات بازی برای بچه‌ها تبدیل می‌شود.

موزه "بادکنکی" در رم ایتالیا افتتاح شد

از آنجایی که این موزه، مکانی برای چیدمان هنری است، آثار بسیاری وجود دارد که شما را به فکر کردن در مورد موضوعات عمیق‌تر نیز وادار می‌کند. به عنوان مثال، جنگل زنده یک اینستالیشن تعاملی با ارزش والای اخلاقی برای انعکاس موضوع سبز شدن هرچه بیشتر شهرها است.

موزه "بادکنکی" در رم ایتالیا افتتاح شد

پس از پایان نمایشگاه (۵ مارس) آثار هنری مجدداً استفاده یا بازیافت خواهد شد.

کد خبر 545017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.