آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در زمستان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آمادگی کامل نیروها و ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با حوادث بارش برف خبر داد.

محمد حسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرساله با فرا رسیدن فصل سرما، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در تمامی مناطق برای مقابله حوادث بارش برف در حالت آماده باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در سال‌های قبل برنامه ریزی و تدوین شده و با شروع فصل سرما بازنگری، اصلاحات لازم و بروزرسانی بر روی آن انجام می‌شود. گفت: سرویس و تعمیرات لازم بر روی تمامی ماشین آلات مورد نیاز ستاد مدیریت بحران شهرداری انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: به منظور آمادگی بیشتر ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در مقابل حوادث بارش برف، رژه خودرویی روز چهارشنبه جاری در مسکن مهر این شهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هشدار قرمز هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شود و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه به مقدار لازم نمک برای جلوگیری از یخ زدگی معابر و سوخت ماشین آلات خریداری و ذخیره شده است، ادامه داد: برای زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری برای جلوگیری از شکستن و سقوط شاخه‌های درختان و واردکردن خسارات جانی و مالی به شهروندان، درختان پرخطر فضای سبز شهری را هرس کرده است و نیروها در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در هنگام بارش برف نمی‌توان به طور کامل معابر اصلی و فرعی کلانشهر رشت را پاکسازی و مشکلات آن را رفع کرد، افزود: مدیریت شهری همواره تلاش می‌کند در حوادث بارش برف با استفاده از نیروها و بکارگیری امکانات و ماشین آلات خود و کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شهروندان مشکلات این شهر را رفع کند.

کد خبر 545012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.