معرفی و نقد و بررسی "اشک‌های اصفهان"

دومین جلسه از سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه‌های بخارا، به معرفی و نقد و بررسی رمان "اشک‌های اصفهان" نوشته "شهزاده ایگوآل" اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهزاده ایگوآل، نویسنده، پژوهشگر، جامعه شناس، عضو انجمن نویسندگان ترکیه، زاده تهران، تحصیل‌کرده ترکیه و ساکن والنسیا و استانبول است. او تا به امروز، مقالات متعددی در رابطه با فرهنگ ایران تألیف کرده و ترجمه آثار فارسی از سینمای ایران به ترکی استانبولی و همچنین برگردان متون «ترکی عثمانی به ترکی استانبولی» را در کارنامه خود دارد.

ایگوآل جایزه نویسنده «بهترین رمان سال» را از طرف انجمن نویسندگان ترکیه دریافت کرده است. مطالعات و تدریس‌های او در زمینه تاریخ ایران، جامعه شناسی، مردم شناسی و ادبیات، ایگوآل را بر آن داشت تا سمینارهایی با عنوان «ایران دیروز و امروز» و «ایران را با یک ایرانی بشناسیم» برگزار کند.

کتاب چهارم او: «اشک‌های اصفهان» برای نخستین بار در زادگاهش به زبان فارسی ترجمه و در نشر هونار منتشر شد.

رمان «اشک‌های اصفهان» حکایت موازی عشق است در دو زمان به فاصله صفویه تا امروز، در شهر زیبای اصفهان و مواجهه‌ای است با گیرایی و جذابیت این شهر و ابنیه‌هایش، که با پیچ و تاب این عشق تاریخی، از زوایایی دیگر کشش راز و رمزآلودش را پیش چشمان خواننده می‌گشاید.

"ایگوال" تا سال ۲۰۱۹ صدها توریست را به واسطه رمان‌هایش متوجه ایران کرد و پای نویسندگان مشهور ترک را به سرزمین مادری‌اش باز کرد. حالا معتبرترین آژانس‌های ترکیه با نام او تور برگزار می‌کنند و به سمینارها و همایش‌های زیادی برای سخنرانی دعوت می‌شود. یکی از آژانس‌های حرفه‌ای ترکیه تور "گام به گام در ایران همراه با شازده ایگوال" را در سفرهای خود تعریف کرده است. رسانه‌هایی هم که همراه او به ایران می‌آیند این سفرها را برای مخاطبان ترک روایت می‌کنند. تورهایی که حتی از سایر تورهای خارجی نیز بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. تورهای ادبی"ایگوال" در ایران با برگزاری شب ادبیات و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران همراه است.

"ایگوال" به دلیل سه دهه زندگی در ترکیه و تسلط به زبان ترکی استامبولی رمان‌هایی نوشته که توجه نویسندگان مطرح این کشور و مخاطبان را به خود جلب کرده است. همین جذابیت در روایت موجب شده تا مخاطبان رمان‌هایش و نویسندگان سرشناس ترکیه راغب شوند تا به ایران سفر کنند. او کنفرانس بسیاری را با نام "ایران را با یک ایرانی بشناسیم" در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی ترکیه برگزار کرده است.

دومین جلسه از سلسله نشست‌های عصر چهارشنبه‌های بخارا به مناسبت انتشار رمان اشک‌های اصفهان به قلم شهزاده ایگوآل و با ترجمه "نازلی علمی" از سوی نشر هونار، به معرفی و نقد و بررسی این اثر اختصاص دارد. این نشست با حضور ناهید طباطبایی، پژند سلیمانی، ساجده سلیمی، آفرین ذبیح‌مند و علی دهباشی ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه _هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰_ در کتابفروشی فرهنگان فرشته، واقع در خیابان فرشته، خیابان فیاضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار می‌شود.

به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه به صورت همزمان از صفحات اینستاگرامی بخارا و فرهنگان فرشته پخش خواهد شد و متعاقباً در صفحه انتشارات هونار قرار خواهد گرفت.
instagram.com/bukharamag instagram.com/farhangan.fereshte

معرفی و نقد و بررسی "اشک‌های اصفهان"

کد خبر 544978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.