نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

رفتار این روزهای بیت کوین بسیار عجیب است. نه بالای ۵۰ هزار دلار که می‌رود شاهد رشد این رمز ارز هستیم و نه زیر ۵۰ هزار دلار که می‌اید شاهد ریزش این رمز ارز لذا پیش بینی می‌کنیم برای مدتی رفتار این رمز ارز به صورت نوسانی بین همین محدوده ۴۸ تا ۵۱ هزار دلار باشد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۹ هزار ۴۷۲ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۹۲۶ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۵۵۰ دلار ۳۲ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۴۷ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۸ سنت.
  • XRP ریپل ۸۹ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۹ دلار ۳۴ سنت.
  • SOL سولنا ۱۹۱ دلار ۰۷ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۱۱۴ دلار ۴۰ سنت.
  • Tera ترا ۹۲ دلار ۱۷ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رفتار این روزهای بیت کوین بسیار عجیب است. نه بالای ۵۰ هزار دلار که می‌رود شاهد رشد این رمز ارز هستیم و نه زیر ۵۰ هزار دلار که می‌اید شاهد ریزش این رمز ارز لذا پیش بینی می‌کنیم برای مدتی رفتار این رمز ارز به صورت نوسانی بین همین محدوده ۴۸ تا ۵۱ هزار دلار باشد.

نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۴۱ واحد. کاهش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۲۱%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۴%
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۸۱%
  • دامیننس تتر: ۳.۲۶%
  • دامیننس سولنا: ۲.۵۷%
  • دامیننس کاردانو: ۲.۰۴%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۳%
  • دامیننس ترا: ۱.۵۱%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

لرد هاموند، وزیر سابق بریتانیا، در مورد سرمایه گذاری کریپتو هشدار داد

لرد هاموند (Lord Hammond)، وزیر خزانه‌داری سابق بریتانیا، درباره سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داده است. او گفت: “این پول قمار است” و خاطرنشان کرد که “مردم باید بسیار محتاط باشند” و “بسیاری آنها را به بازی نزدیک‌تر از سرمایه گذاری جدی می‌دانند.” با این وجود، او در حال حاضر به عنوان مشاور ارشد یک شرکت ارز دیجیتال خدمت می‌کند.

وزیر سابق خزانه داری بریتانیا درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد

لرد فیلیپ هاموند، وزیر سابق بریتانیا، از سرمایه‌گذاران خواسته است که در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از جمله بیت‌کوین و اتر، «بسیار محتاط» باشند.

لرد هاموند وزیر کابینه بریتانیا بود که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به عنوان وزیر خزانه داری، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ وزیر امور خارجه و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ وزیر دفاع بود. او در جولای (تیر) سال گذشته به مجلس اعیان پیوست.

او در مورد اینکه آیا باید در ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد یا خیر، به روزنامه میل گفت: “اگر یکی از اعضای خانواده‌ام از من می‌پرسید، فکر می‌کنم کاری که من انجام می‌دهم این است که توجه آنها را به این واقعیت جلب کنم که مدیران دارایی بزرگ و معتبر اکنون به طور فزاینده ای در حال آزمایش هستند.” وزیر سابق خزانه داری تاکید کرد: “اما این آزمایشی است – این نسبت اندکی از پایه دارایی آنها در معرض یک طبقه دارایی بسیار بی ثبات است.”

وی اضافه کرد: تقریباً مطمئناً برای سرمایه گذاران خرد به عنوان یک دسته سرمایه گذاری اصلی مناسب نیست … این پول قمار است. به نظر من مردم باید بسیار محتاط باشند. بسیاری آنها را به بازی نزدیک تر از سرمایه گذاری جدی می‌دانند. او ادامه داد: “من افراد زیادی را می‌شناسم که به میزان کمی در معرض دارایی‌های رمزنگاری قرار گرفته‌اند، اما این پولی است که آنها پذیرفته‌اند که ممکن است برنگردد.” حتی با وجود اینکه لرد هاموند در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داده است، او به عنوان مشاور ارشد در شرکت رمزنگاری Copper که در ماه اکتبر به آن ملحق شد، ایفای نقش کرده است.

این شرکت که در ماه گذشته ۳ میلیارد دلار ارزش داشت، زیرساخت دارایی‌های دیجیتال را برای مشتریان نهادی، از جمله معامله گران، مدیران ثروت، بانک‌های خصوصی، صندوق‌های رمزنگاری و دفاتر خانوادگی فراهم می‌کند.

لرد هاموند تاکید کرد که به شرکتی که بر سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال تمرکز دارد نمی‌پیوندد. او خاطرنشان کرد که فناوری دفتر کل توزیع شده، با این حال، “در نهایت کل آنچه را که ما در حال حاضر به عنوان خدمات مالی فکر می‌کنیم، در بر می‌گیرد.” وی تصریح کرد: کار من با Copper این است که توجهات به این مبحث را بالا ببرم، مطمئن شوم مردم از اینکه فرصت بزرگی در اینجا وجود دارد آگاه هستند.

رئیس سابق خزانه داری در پایان گفت: “ما می‌توانیم فرصت‌های فناوری جدید را درک کنیم و از این واقعیت استفاده کنیم که هرچه برخی از دوستان ما در اروپا دوست دارند فکر کنند، لندن همچنان مرکز خدمات مالی غالب در قاره اروپا است.”

سازمان سوادشی جاگران منچ هند خواستار ممنوعیت کامل رمزارزها شد

سوادشی جاگران منچ (SJM)، سازمان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هند وابسته به حزب ملی گرایی Rashtriya Swayamsevak Sangh، روز یکشنبه قطعنامه‌ای در مورد رمزارزها تصویب کرده است.

آشوانی ماهاجان، یکی از اعضای SJM به نشریه PTI گفت: “این قطعنامه توسط پانزدهمین حزب سیاسی رشتیا سبها از سوادشی جاگران منچ به تصویب رسید که امروز در گوالیور به نتیجه رسیده است.”

در قطعنامه آمده است: “دولت باید صراحتاً خرید، فروش، سرمایه گذاری و معامله در ارزهای رمزنگاری شده توسط هر فرد مقیم هند را ممنوع کند.”

همچنین سرمایه‌گذاران رمزارز را موظف می‌کند که دارایی‌های خود را در مدت زمان کوتاهی بفروشند یا مبادله کنند، مشروط به ارائه اطلاعات به بخش مالیات بر درآمد. علاوه بر این، این قطعنامه تاکید می‌کند: “عدم اطاعت از ممنوعیت، شخص حقیقی یا حقوقی را در معرض جریمه مالی قرار می‌دهد.”

SJM استدلال می‌کند که استفاده از رمزارزها در هند می‌تواند منجر به سفته‌بازی‌های سنگین شود که می‌تواند بر بازار مالی این کشور تأثیر منفی بگذارد. این سازمان توضیح داد: “استفاده از رمزارزها همچنین ممکن است منجر به پولشویی و تأمین مالی تروریست و همچنین قابلیت تبدیل حساب سرمایه برای فرار از مالیات شود.”

در قطعنامه خود، SJM همچنین از وزارتخانه‌های امور مصرف‌کنندگان و امور شرکت‌های اتحادیه خواست تا پس از ممنوعیت رمزارزها، یک کمپین آگاهی مصرف‌کننده راه‌اندازی کنند. این سازمان بر لزوم توصیه به مردم تاکید کرد که طعمه “تبلیغات فریبنده” نشوند که ادعا می‌کند توسط صرافی‌های رمزارزی منتشر می‌شود. سوادشی جاگران منچ همچنین درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صحبت کرد که بانک مرکزی هند (RBI) روی آن کار می‌کند.

قانون مربوط به انتشار ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی هند باید به سرعت تنظیم شود. قطعنامه SJM می‌افزاید: CBDC باید به عنوان مناقصه قانونی در نظر گرفته شود، و خاطرنشان می‌کند: “ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتریوم و غیره نباید به عنوان دارایی یا دارایی دیجیتال شناخته شوند زیرا به طور غیرمستقیم تبدیل به یک وسیله مبادله مانند ارز می‌شوند.”

قطعنامه سوادشی جاگران منچ همان چیزی است که بانک مرکزی در مورد رمزارزها گفته است. RBI در جلسه اخیر خود در هیئت مدیره مرکزی، گفت که رمزارزها باید به طور کامل ممنوع شوند و ممنوعیت جزئی کارساز نخواهد بود. بانک مرکزی همچنین بارها نگرانی‌های جدی خود را در مورد رمزارزها ابراز کرده است که می‌تواند بر سیستم مالی کشور تأثیر منفی بگذارد.

یک لایحه رمزارز برای بررسی در جلسه زمستانی مجلس فهرست شده است. با این حال، این لایحه ارائه نشد و گزارش شده است که دولت در حال بررسی مجدد این لایحه است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند، ظاهراً در حال اتخاذ تصمیم نهایی در مورد قانون رمزنگاری این کشور است. او اخیراً گفته است که رمزارز باید برای تقویت دموکراسی استفاده شود.

عملیات استخراج بیت کوین شرکت فناوری تایلندی منجر به رشد ۶۷۰۰ درصدی قیمت سهام آن شد

شرکت فناوری تایلندی جازمین تکنولوژی(Jasmine Technology) پس از رونمایی از واحد استخراج بیت کوین در اوایل سال جاری، افزایش فوق‌العاده‌ای در قیمت سهام خود تجربه کرد. در حال حاضر در بین بهترین عملکردها در بازار جهانی است.
Jasmine Technology، یک شرکت فناوری تایلندی که در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) گفت که واحد استخراج بیت کوین را راه اندازی خواهد کرد، شاهد عملکرد بهتر سهام آن نسبت به همتایان خود در بازار جهانی بوده است. این شرکت در سال جاری پس از اعلام خبر افزایش ۶۷۰۰ درصدی سهام را تجربه کرد که بالاتر از هر شرکت فناوری دیگری در بازار است.

سوراج اساواپرافا (Soraj Asavaprapha)، رئیس هیئت مدیره شرکت نیز از این عملکرد متعجب شد و گفت:
این شرکت فناوری قبلاً رشد خوبی را قبل از اعلام تجربه می‌کرد و سپس با فاش شدن این برنامه شروع به کار کرد. درآمدهای سه ماهه سوم باعث افزایش بیشتر قیمت سهام شد.

تاکنون، Jasmine Technology تنها هشت بیت کوین استخراج کرده است، اما رئیس هیئت مدیره گفت که سال آینده بسیار پربارتر خواهد بود. این شرکت قصد دارد ۹۸ میلیون دلار در ۷۰۰۰ واحد ماینینگ سرمایه گذاری کند. تا زمانی که قیمت بیت کوین بیش از ۳۰۰۰۰ دلار باشد، عملیات استخراج نیز سودآور خواهد بود.

تایلند در بحبوحه تنظیم صنعت ارزهای دیجیتال است، اما مدیران این شرکت معتقد نیستند که این امر بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. این کشور یکی از بسیار مواردی است که در مورد نحوه مدیریت مشاغلی مانند استخراج بیت کوین بحث می‌کند و برخی از دولت‌ها آن را به طور کامل ممنوع می‌کنند.

نقشه بازار رمز ارزها

نبرد بیت کوین با مقاومت ۵۰ هزار دلاری

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin۳۶۰.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 544964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.