افزایش محبوبیت لینوکس در سال ۲۰۲۲

یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ استفاده از لینوکس با هدف ارتقای امنیت بیشتر شده است و برنامه‌نویسان نرم افزارهای منبع باز هم شرایط بهتری خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، گارتنر بر این باور است که در سال ۲۰۲۲ استفاده از سیستم عامل لینوکس برای ارائه خدمات بیشتر می‌شود و حتی در سرویس مایکروسافت از لینوکس و نرم افزارهای منبع باز استفاده می‌شود.

هم اکنون در تمامی ۵۰۰ ابررایانه برتر جهان از لینوکس استفاده می‌شود و انتظار می‌رود روند محبوبیت لینوکس بر روی این نوع رایانه‌ها در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد.

استفاده از لینوکس بر روی رایانه‌های رومیزی نیز در حال افزایش است و آمار منتشر شده توسط برخی سایت‌های اینترنتی از رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی کاربران لینوکس خبر می‌دهد؛ این در حالی است که تعداد کاربران ویندوزی همین سایت‌ها تا سه درصد هم کاهش یافته است.

بررسی‌های گارتنر نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌های تجاری صرف هزینه بر روی سیستم‌های منبع باز را افزایش می‌دهند و علت این مساله رشد ارائه خدمات نرم‌افزاری کلود به جای استفاده از روش سنتی نصب نرم‌افزار بر روی رایانه‌ها است.

گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده که بیش از ۷۰ درصد از نرم افزارهای خانگی با استفاده از پایگاه‌های داده منبع باز توسعه یابند و همزمان ۵۰ درصد از پایگاه‌های داده اختصاصی موجود نیز به پایگاه‌های منبع باز مبدل شود.

منبع: مهر
کد خبر 544960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.