۲۴۶ اثر در سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از دریافت ۲۴۶ اثر در دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی خبر داد و گفت که در پایان این دوره از جشنواره، دبیرخانه دائمی جشنواره سردار آسمانی تأسیس خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حمید نیلی در نشست رسانه‌ای سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، اظهار کرد: سومین دوره جشنواره برای بیان شأن و منزلت سردار سلیمانی پیشگام بوده و جریان‌ساز ترین رویدادی که اتفاق افتاد - با توجه به فرصت اندک تا چهلم حاج قاسم - همین جشنواره سردار آسمانی بود.

وی افزود: متأسفانه سال گذشته نتوانستیم اجراهای نهایی را در شهرها روی صحنه ببریم و امیدواریم امسال این اجراها اتفاق بیفتد. همچنین امیدوارم جشنواره سردار آسمانی سال‌های سال ادامه پیدا کند.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بودجه این دوره از جشنواره را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: آمادگی برپایی جشنواره به صورت بین‌الملی از سوی کشورهایی همچون ترکیه، عراق و هند وجود داشت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آن را محقق کنیم.

وی از همراهی اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان بابت همراهی در این رویداد قدردانی کرد و گفت: در پایان جشنواره سوم دبیرخانه دائمی جشنواره سردار آسمانی در کرمان راه‌اندازی خواهد شد.

رونمایی از تندیس جشنواره با حضور خانواده شهید زمانی نیا

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: امیدوارم بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان عرصه تئاتر باشیم. هنر والای نمایش همیشه دغدغه بیان حقایق و نقد آسیب‌ها را داشته است. تئاتر و هنرمندان کاربلد آن در سطح کشور این توانایی را دارند که از زندگی و تفکر و شهادت مردی که هنوز ناگفته‌ها درباره او بسیار است، کار تولید کنند.

در ادامه سید وحید فخر موسوی، دبیر سومین جشنواره سردار آسمانی اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره ۳ ماه است که تشکیل شده و تا این لحظه، ۲۴۶ اثر به دبیرخانه واصل شده است.

وی افزود: امسال جشنواره در سه بخش تئاتر خیابانی ۱۳۵ اثر، نمایشنامه نویسی ۷۱ اثر و رادیوتیاتر ۴۰ اثر به مدیریت دکتر طهماسبی برگزار می‌شود. بیشترین مشارکت از استان‌های تهران با ۴۵ اثر، کرمان با ۲۲ اثر و گیلان با ۱۵ اثر است.

دبیر سومین جشنواره سردار آسمانی هیأت انتخاب آثار جشنواره را معرفی کرد و گفت: جشنواره روز ۱۷ دی در کرمان افتتاح می‌شود و کارها از ۱۸ دی به مدت سه روز روی صحنه می‌روند و اختتامیه ۲۱ دی‌ماه در کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در بخشی از این مراسم، تندیس سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با حضور خانواده شهید وحید زمانی نیا از محافظان سردار سلیمانی رونمایی شد.

منبع: فارس

کد خبر 544841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.