لزوم برگزاری رزمایش برای افزایش آمادگی و پیشگیری از حوادث

رییس شورای اسلامی شهر کاشان برگزاری رزمایش متداول در حوزه‌های مختلف را کمک کننده به افزایش آمادگی و پیشگیری از حوادث دانست.

سید علی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، رزمایش را نوعی آمادگی و پیشگیری از وقوع حوادث دانست و اظهار کرد: توجه به مجموعه تهدیداتی که کشور را احاطه نموده و دامنه آن متناسب با تغییر ماهیّت منطقه رو به افزایش است، از ضروریات یک برنامه مدیریتی است.

وی لزوم افزایش آمادگی و پایداری ملی و دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات دشمن و بلایای طبیعی را در اجرای رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: درک چنین شرایطی نیازمند آن است که افراد کلیدی هر دستگاه یا سازمان از نظر ذهنی بتوانند به واقعیت پیامدهای ناشی از تهدیدات، نزدیک شده و با تحلیل و ارزیابی شرایط حاکم بر صحنه، ضمن اتخاد تصمیمات لازم و به موقع از اجرایی شدن آن نیز اطمینان حاصل نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: به‌منظور ارزیابی میزان اثربخشی و کارایی برنامه آمادگی، پاسخ و مقابله دستگاه اجرایی و جامعه در شرایط جنگ، ضروری است با برنامه‌ریزی، آموزش، تمرین و برگزاری رزمایش‌های تخصّصی با بهره‌گیری از تجربیات داخلی و خارجی این سطح آمادگی‌ها را ارتقا داده و سطح آسیب‌پذیری کشور را به حداقل رساند.

وی اجرای رزمایش‌های پدافند غیرعامل را با بهره‌گیری از استانداردها، آموزش و ابتکارات تخصّصی و مدیریتی و تجارب حاصله از رزمایش‌های گذشته ضروری دانست و گفت: تکرار تمرین‌های رزمایشی توان و قدرت ما را در مقابله با حادثه افزایش می‌دهد.

هاشمی آگاهی از نقاط ضعف و قدرت دستگاه‌های مختلف و شناخت دارایی‌های منطقه را در برابر تهدیدات احتمالی از جمله دور اندیشی و برنامه ریزی سازمان‌های مختلف در راستای افزایش توان خود عنوان کرد و از مدیران دستگاه‌ها خواست تا در یک برنامه مدون و یکپارچه به آموزش پرسنل خود اقدام کرده و با برگزاری ماهانه رزمایش سطح آمادگی خود را مقابله با خطرات احتمالی افزایش دهند.

کد خبر 544814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.