ضوابط اجرایی نسخه الکترونیکی پیش‌بینی شده است/لزوم ارتباط بیمه‌های پایه با بیمه‌های تکمیلی

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: همه مراحل ضوابط اجرایی نسخه الکترونیکی پیش‌بینی شده است و پیشنهاد می‌شود برای اینکه بیماران به زحمت نیفتند مطابق قانون مراحل پیش نیاز نسخه الکترونیک اجرا شود و ارتباط بیمه‌های پایه با بیمه‌های تکمیلی برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مصلحی با اشاره به اینکه هنوز عده‌ای از پزشکان نسخه‌نویسی الکترونیکی ندارند، اظهار کرد: مطابق قانون برنامه‌های توسعه و تبصره ۱۷ ماده واحده بودجه ۱۴۰۰ و ضوابط اجرایی طرح نسخه‌نویسی الکترونیک قرار بوده است که وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی و دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان بیمه‌گر به عنوان همکار نسبت به پیاده‌سازی و اجرای زیرساخت‌ها اقدام کنند.

سازمان‌های بیمه‌گر و نسخه‌نویسی الکترونیکی

وی اضافه کرد: مهم‌ترین زیرساخت‌های اجرای پرونده الکترونیک سلامت برنامه سطح‌بندی خدمات، پزشک خانواده و ابلاغ به مراکز درمانی بوده است، متأسفانه با وجود گذشت مدت طولانی هیچ کدام از آنها محقق نشده است و تنها سازمان‌های بیمه‌گر با سامانه‌های جداگانه اقدام به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک کردند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان تاکید کرد: با وجود همه موارد مراحل قانونی طی نشده است و دچار اشکال‌های عملیاتی متعدد شده و زیرساخت‌ها از نظر کیفی فراهم نیست، اینکه عده‌ای از پزشکان نتوانستند نسخه الکترونیکی را انجام دهند به این دلیل بوده که تعداد زیادی از همکاران با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد ندارند و آنهایی هم که قرارداد دارند پیگیر اجرای این طرح هستند اما اشکال‌های فنی سامانه‌های موجود تا حدودی مانع از انجام این کار می‌شود.

لزوم اجرای مراحل پیش نیازی نسخه الکترونیکی

مصلحی تصریح کرد: همه مراحل ضوابط اجرایی شدن نسخه الکترونیکی پیش‌بینی شده است. اگر پزشکی با تمام مراکز تشخیصی و درمانی قرارداد ندارد باید اقدامات لازم را انجام دهد زیرا نسخه الکترونیکی سلامت مختص همه پزشکان است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود برای اینکه بیماران به زحمت نیفتند مطابق قانون مراحل پیش نیاز نسخه الکترونیک اجرا شود و ارتباط بیمه‌های پایه با بیمه‌های تکمیلی برقرار شود و اشکالات متعددی که دو سال اخیر بوده بررسی و برطرف شود.

کد خبر 544782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.