دلمیکرون واریانت جدیدی از ویروس کرونا است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: برخی معتقدند، واریانت دلمیکرون در افرادی که بیماری زمینه‌ای و یا نقص ایمنی دارند، ممکن است باعث ایجاد بیماری‌زایی شدید شود.

مهرداد صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واریانت جدید ویروس کرونا، اظهار کرد: در آنتی‌ژن‌های شاخک‌های ویروس کرونا تغییراتی ایجاد شد و در نهایت واریانت اومیکرون به وجود آمد که سرایت‌پذیری آن افزایش یافت، اما مرگ‌ومیر و قدرت بیماری‌زایی آن کمتر شد.

وی با اشاره به اینکه احتمال سرایت کرونا اومیکرون از فردی به فردی دیگر وجود دارد، ادامه داد: ممکن است ویروس کرونا علاوه بر تغییرات آنتی ژنتیکی در سویه اومیکرون، تغییراتی نیز در سویه دلتا حاصل شده است و مجموعه‌ای از تغییرات آنتی‌ژنی دلتا و اومیکرون در اسپایک ویروس کرونا به وجود آمده و در نهایت سبب ایجاد واریانت دلمیکرون شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود برخی از محققان معتقدند که دلمیکرون واریانت جدیدی از ویروس کرونا نیست و نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی معتقدند، ممکن است‌ واریانت دلمیکرون در افرادی که بیماری زمینه‌ای و یا نقص ایمنی دارند، باعث ایجاد بیماری‌زایی شدید شود، البته برخی محققان و متخصصان هم با این موضوع مخالف هستند و واریانت دلمیکرون را عامل بیماری‌زایی شدید در افراد نمی‌دانند.

صلاحی افزود: اگر تغییرات ژنتیکی واریانت‌های اومیکرون و دلتا در ویروس کرونا به طور مشترک مشاهده شوند، ممکن است سوش جدید کرونا به نام دلمیکرون به وجود آید.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی درباره اینکه واریانت دلمیکرون چه ویژگی‌ها، علائم و نشانه‌هایی دارد، اعلام نشده است؛ بنابراین همچنان لازم است تحقیقات بیشتری درباره واریانت جدید ویروس کرونا انجام شود تا بتوان اطلاعات دقیق‌تری از آن ارائه داد.

کد خبر 544766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.