شهرهای هوشمند جهان با بهترین بازارهای کریسمس

تورنتو، کیپ تاون، کپنهاگ، آتلانتا، استکهلم و توکیو در دسته شهرهای هوشمند جهان به شمار می‌روند که بهترین بازارهای کریسمس را در خود جای داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلفیق سنت‌ها با فضاهای شهری می‌تواند به پیشرفت جوامع و افزایش رفاه و نشاط شهروندی کمک زیادی کند. علاوه بر این، برگزار کردن جشنواره‌های فصلی به تقویت اعمال رفتارهای درست از سوی شهروندان و قدردانی بیشتر آن‌ها از فضاهای عمومی منجر می‌شود، ضمن اینکه نقش مهمی در تشویق مردم به سپری کردن زمان بیشتر به برقراری تعامل اجتماعی با یکدیگر و شهر محل سکونت خود ایفا خواهد کرد. فناوری‌هایی که در شهرهای هوشمند به کار گرفته می‌شود، ساکنان را قادر می‌سازد نیازهای خود را بهتر درک کنند و برای رفع آن‌ها بکوشند که همین امر به سهم خود مدیران شهرهای جهان را به بهره‌وری هر چه بیشتر از تکنولوژی برای بهبود کیفیت زندگی مردم سوق می‌دهد. امروزه برنامه‌ریزان در بسیاری از شهرهای جهان از بازارهای کریسمس برای افزایش جذابیت فضاهای شهری بهره می‌گیرند و رونق اقتصادی را برای شهر و شهروندان به ارمغان می‌آورند. در ادامه به معرفی هوشمندترین شهرهای جهان با بهترین بازارهای کریسمس پرداخته می‌شود.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

تورنتو، کانادا

اخیراً تورنتو، مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا در لیست شادترین و شگفت‌انگیزترین شهرهای جهان قرار گرفته است ضمن اینکه پروژه پیاده‌روی آن که الگویی جدید برای توسعه شهری فراگیر در سواحل شرقی در راستای افزایش پایداری، رونق اقتصادی، پویایی سبز و مسکن مقرون به صرفه محسوب می‌شود، مدیران سایر نقاط دنیا را به اتخاذ رویکردهای مشابه برای افزایش هوشمندی مناطق سوق داده است. البته دستاوردهای تورنتو تنها به این موارد محدود نمی‌شود بلکه بازار باشکوهی که هر ساله در ایام کریسمس دایر می‌شود نیز شهر را به شهرت جهانی نائل کرده و رونق گردشگری را در روزهای سال نو برای آن به ارمغان آورده است. بسیاری از مردم کانادا طی ایام کریسمس در بازار بزرگ شهر گردهم می‌آیند و به برگزاری جشن‌های مختلف می‌پردازند که همین رویداد به سهم خود فضایی بسیار دوستانه میان آنان در قلب کلانشهری با رشد باورنکردنی دیجیتال به وجود می‌آورد.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون پایتخت و دومین شهر پرجمعیت و هوشمندترین نقطه آفریقای جنوبی به شمار می‌رود که موفقیت در این زمینه را به شبکه اینترنت پرسرعت عمومی خود، فناوری‌های هوشمند و یک پرتال داده باز مدیون است. اگرچه کریسمس در این شهر خیلی مدرن به حساب نمی‌آید با این حال، هر ساله در ایام سال نو، نمایشگاه‌هایی به همین مناسبت در سراسر شهر برگزار می‌شود که گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود فرا می‌خواند. بازار Kersmark واقع در شهرک استلنبوش در نزدیکی پایتخت از مهم‌ترین بازارهای کریسمسی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود که در آن اغلب هنرهای دستی به فروش می‌رسد.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، میزبان برنامه‌ریزان بسیار کارآمدی است که اغلب از نوآوری برای توسعه شهری بهره می‌گیرند. مجمع جهانی بهره‌وری انرژی در سال ۲۰۱۸ متخصصانی بین‌المللی را در کپنهاگ گرد هم آورد تا رویکردهای نوینی برای پویایی، انرژی پاک و طراحی بهتر شهری ارائه دهند. در دسامبر همان سال، تعداد بازدیدکنندگان باغ‌های تیولی، دومین پارک قدیمی فعال جهان در کپنهاگ به طور باور نکردنی افزایش یافت و نمایش نور و شهربازی سرگرم‌کننده‌اش باعث شگفتی همگان شد.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

آتلانتا، ایالات متحده آمریکا

مردم آمریکا با شنیدن عبارت شهر هوشمند، کلانشهر آتلانتا در ایالت جورجیا را در ذهن خود مجسم می‌کنند؛ چرا که طراحی شهری در آن اغلب مبتنی بر نوآوری و فناوری است. بازارهای کریسمس آتلانتا نیز نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان شهرت دارد که امکان تجربه تعطیلات قدیمی آلمانی را در شهر برای بازدیدکنندگان زنده می‌کند.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

استکهلم، سوئد

ساکنان استکهلم، پایتخت و بزرگترین شهر سوئد بیشترین بهره را از کارآمدی انرژی و زیرساخت‌های بی‌نظیر خود می‌برند. سرو نوشیدنی‌های محلی و نان زنجبیلی در شهرک قدیمی استکهلم از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر به حساب می‌آید که مهمانان بین‌المللی کشور را در سال نو به سمت خود فرا می‌خواند. علاقه‌مندان به فرهنگ و فناوری در استکهلم طی روزهای کریسمس، نوشیدنی و نان زنجبیلی به دست روی بالابرهای برقی مدرن و سیستم متروی شهر به سمت طولانی‌ترین گالری هنر جهان در رفت‌وآمد هستند.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

توکیو، ژاپن

زندگی عمودی در تمام آسمان‌خراش‌های شهر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های توکیو، پایتخت ژاپن به شمار می‌رود که در هوشمندسازی و زیست‌پذیری قابل قبول آن نقش مهمی ایفا کرده است. روپونگی هیلز، منطقه‌ای فراگیر در توکیو به حساب می‌آید که با طراحی هوشمند خود، دفاتر اداری، فروشگاه‌های متعدد، یک سکوی مشاهده، آپارتمان‌های مسکونی، موزه‌ای هنری و یک بازار باشکوه کریسمسی را در خود جای داده است. اگرچه غرفه‌ها و نمایشگاه‌های این منطقه، یادآور بازارهای روستایی کریسمسی آلمان است با این حال، سقف شیشه‌ای میدان O-YANE مدرنیته و هوشمند بودن پایتخت ژاپن را به تصویر می‌کشد.

شهرهای هوشمند با بهترین بازارهای کریسمس جهان

کد خبر 544700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.