حضور آتش‌نشانان نیشابور در اجرای مانور زلزله

شهردار نیشابور گفت: مانور زلزله با هدف هم‌افزایی و همکاری میان‌سازمانی توسط ستاد مقابله با بحران شهرستان و با همکاری تمام ادارات و سازمان‌های عضو ستاد در محل روستای کاریزک کهنه نیشابور برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری نیشابور، سید حسن میرفانی اظهار کرد: خوشبختانه آتش‌نشانی و سایر سازمان‌های شهرداری نیشابور در این مانور توانستند با استفاده از امکانات خود برابر شرح وظایف محوله، کار خود را به درستی و به سرعت انجام دهند و دارای هماهنگی و سرعت عمل خوبی بودند.

وی افزود: برابر سناریوی ارائه شده در اثر این زلزله و واژگون شدن لوازم گاز سوز چند مورد آتش سوزی در منطقه مانور رخ داده بود که آتش نشانان به سرعت اقدام به خاموش کردن آتش کردند و هم زمان تیم امداد و نجات آتش‌نشانی با ورود به منطقه مانور، اقدام به عملیات تثبیت سازی برای ورود امدادگران هلال احمر و سایر سازمان‌های امدادی کرد.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: یک تیم از نجات گران نیز با دستگاه زنده‌یاب در قسمتی از منطقه که دچار آوار شده بود اقدام به جست‌وجوی افراد زنده احتمالی کردند و پس از امدادرسانی به مصدومان و حادثه دیدگان فرضی و خارج کردن مصدومان ماشین‌آلات سنگین عمران شهرداری اقدام به آواربرداری از مکان‌های مشخص شده نمودند.

میرفانی ادامه داد: تیم خدمات شهری اعزامی به محل نیز اقدامات نظافت و پاکیزگی منطقه را برعهده گرفتند؛ دو اکیپ آمبولانس حمل جسد نیز از سازمان آرامستان‌ها به محل اعزام شد و فوتی‌های فرضی حادثه را از منطقه خارج کرد.

وی گفت: تمامی سازمان‌های شهرداری روز گذشته برای اجرای این مانور در آماده‌باش بودند و حوزه معاونت خدمات شهری، سازمان آتش‌نشانی، سازمان آرامستان‌ها، سازمان عمران و بازآفرینی شهری و سازمان حمل و نقل بار و مسافر حضور فعال داشتند.

کد خبر 544695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.