کاهش مراجعات اهدای خون/ واکسن‌زده‌ها محدودیتی برای اهدای خون ندارند

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر سه روز است و با توجه به شروع فصل سرد سال با کاهش مراجعه اهداکنندگان خون روبه‌رو هستیم. افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارند.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر سه روز است و در مقایسه با هفت روز حد مطلوب ذخیره خون، وضعیت استان اصفهان بحرانی نیست اما در وضعیت مطلوب نیز به سر نمی‌برد. با توجه به فصل سرد سال با کاهش مراجعه اهداکنندگان خون روبه‌رو هستیم.

وی با دعوت از مردم برای اهدای خون و رساندن ذخیره خون به حد مطلوب، افزود: امیدواریم اهداکنندگان خون نیازمندان ذخایر خونی را فراموش نکنند و برای رساندن ذخیره خون استان به حد مطلوب به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نداشتن محدودیت اهدای خون برای تزریق کنندگان واکسن کرونا، ادامه داد: افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارند و می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون توسط پزشک مشاور معاینه شوند و در صورت دارا بودن شرایط اهدای خون، این فرآیند انجام می‌شود.

کد خبر 544690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.