آخرین وضعیت پروژه سبزه‌میدان زنجان

مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان و معارضان باعث کندی پروژه سبزه میدان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه سبزه میدان شهر زنجان طی شهریور، ۹۸ شروع به کار کرد و در آن زمان اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای آن ۶۴ میلیارد تومان بود. طراحی و ساخت این پروژه قرار بود به صورت EPC باشد تا حین ساخت بتوان تغییرات لازم را در آن ایجاد کرد.

این پروژه که بنا به گفته مدیران شهری می‌توانست دو ساله به اتمام برسد چون در یکی از میادین اصلی شهری واقع شده قرار است پروژه‌ای فاخر و درخور شأن شهر و شهروندان زنجانی باشد.

آنچه امروز شهروندان زنجانی را رنج می‌دهد کندی عبور و مرور و منظره نازیبایی است که کسبه و ساکنان منطقه مدام از آن شکایت داشته و دارند.

شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان برای اطلاع شهروندان از روند اجرای این پروژه تور خبری‌ای را ترتیب دادند تا خبرنگاران از نزدیک روند اجرای پروژه را لمس کنند.

ناصر احمدصفا، مدیر پروژه سبزه میدان زنجان در جریان این بازدید اظهار کرد: روند کار تسریع شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه نیز ۶۷ درصد است و طی دو الی سه ماه اخیر افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به حمایت‌های مدیریت استان از این پروژه از اتمام مراحل اجرای پروژه سبزه میدان تا یک سال آینده خبر داد.

مدیر پروژه سبزه میدان با بیان اینکه در این طرح ۳۷۰۰ مترمربع زیربنای تجاری در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این مغازه‌ها با هدف عرضه صنایع‌دستی است و معماری پروژه نیز منطبق با فرهنگ و جغرافیای منطقه خواهد بود.

صفا با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی طرح شهروندان هستند، گفت: توجه به احداث تالار شهر، محل مناسب برای استراحت و پیاده‌روی، تعبیه بیش از ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی، سرویس‌های مخصوص معلولان و مناسب‌سازی از جمله ویژگی‌های اصلی طرح است.

مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان با بیان اینکه یکی از تغییرات پروژه تعبیه تونل انسان‌رو است، خاطر نشان کرد: شرکت‌های خدمات رسان، تأسیسات موجود و معارضان از جمله دلایل طولانی شدن پروژه هستند که خوشبختانه ۸۰ درصد جابه‌جایی‌ها انجام شده و تنها ۲۰ درصد باقیمانده است.

وی با بیان اینکه تملکات بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، افزود: ۹۳ میلیارد تومان اعتبار بابت صورت وضعیت پیمانکار هزینه و در حال حاضر مشکل مالی پروژه حل شده است.

مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان تاکید کرد: اتمام پروژه سبزه میدان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان است و اجرای فاضلاب، گرما از کف و تغییر سیستم فولادی به پنج لایه مقرنس کاری از دیگر تغییرات اساسی پروژه سبزه میدان است.

کد خبر 544665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.