استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای مطالبه‌گری مسائل ایثارگران

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در حوزه مطالبه‌گری مسائل جامعه ایثارگران در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، احمد ریواده، بعدازظهر امروز در جلسه شورای امور ایثارگران استان سمنان ضمن گرامیداشت ۹ دی‌ماه، روز بصیرت و ۱۳ دی‌ماه، روز جهانی مقاومت، یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: رویکرد دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در حوزه گفتمان انقلابی مشخص است که امیدواریم با همت شما بتوانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: عنصر مبارزه با ظلم و تجاوز در تمامی فرهنگ‌ها امری مقدس است و فرهنگ شهادت نیز در نظام شیعه دارای وزن مشخصی بوده که شهید، شهادت و پیام شهید و شهادت، سه عنصر اصلی این مهم است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: آگاهی اصل نخست و باور و اعتقاد راسخ و محکم، دومین اصل در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اعلامی از سوی مقام معظم رهبری است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ شهادت را تبیین و ترویج کنیم، باید این خصلت‌ها را در رفتارهای شخصی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به معرض نمایش بگذاریم و در دستگاه‌های اجرایی این اصول را عملیاتی کنیم.

ریواده تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های متولی امر ایثارگران در استان سمنان باید مسئله‌محور باشند؛ این مهم را بررسی و رسیدگی کنند و در راستای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران آماده باشند و به‌صورت جدی اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بیان کرد: رسالت ما در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب این است که ضرورت دارد با یک برنامه و جدول اقدام آگاهانه و عالمانه، بدون پرده و شفاف، به بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائل پرداخته و در راستای رفع محدودیت‌ها و موانع گام برداریم.

ریواده بر برگزاری هرچه بهتر بزرگداشت روز بصیرت، مقاومت، شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه در استان سمنان تأکید کرد و گفت: با توجه به ورود سویه جدید اومیکرون کرونا، دقت نظر داشته باشیم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برگزاری این برنامه‌ها و مراسم، به‌صورت ویژه مَدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مباحث پیرامون اشتغال و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران در استان سمنان باید به‌صورت ویژه با مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی موردبررسی و رسیدگی قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در حوزه مطالبه‌گری موارد و مباحث جامعه ایثارگران، از مباحثی است که اقدامات در این حوزه در دستور کار قرار دارد و با تکمیل فرآیند ایجاد شناسنامه فرهنگی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، در راستای بهبود مباحث و مطالبه‌گری هدفمند می‌توان اقدام کرد.

منبع: فارس

کد خبر 544566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.